یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست نقدو بررسی نمایشگاه گروهی منتخبان ماه مهرسه‌شنبه 13 تیرماه، در محل نگارخانه ماه مهر با حضور نصرت‌الله مسلمیان، پریس تنظیفی و سید امیر سقراطی برگزار می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه گروهی منتخبان ماه مهر، شامل آثاری از هادی سبزه‌ای، خشایار سیدی، بنفشه شهرزاد، الهام شیروی و رضا عنصری از روز جمعه 9 تیرماه در نگارخانه ماه مهر برپا شده است.

این نمایشگاه دومین دوره برگزاری نمایشگاه سالانه منتخبان ماه مهر است که به ارایه نقاشی‌هایی از هنرمندان حلقه کلاس‌های نصرت‌الله مسلمیان، اختصاص دارد.

پریس تنظیفی، هنرمند، منتقد و نظریه پرداز هنر معاصر در این نشست به بررسی نشانه شناسانه و نقد نسبت مدرنیته در آثار به نمایش در آمده می‌پردازد.

تنظیفی که با نقاشی‌های دیجیتالش به عنوان هنرمند شناخته می‌شود از نظریه پردازانی است که در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت داشته و تاکنون به عنوان منتقد در نمایشگاه‌های بزرگی مانند نمایشگاه سورئالیسم در آلمان، نمایشگاه متافیزیکا در رم و همچنین نمایشگاه دوسالانه ونیز حضور داشته است.

سید امیر سقراطی نیز از هنرمندانی است که در عرصه نقد هنری فعالیت داشته است و نمونه‌هایی از آثارش در نشریات مختلف مانند تندیس به چاپ رسیده است.

آثار هنری سقراطی بیشتر طرح هایی سیاه و گزنده هستند که در امتداد راه طراحان بزرگی مانند پرویز شاپور و اردشیر محصص قرار می‌گیرند.

حضور دو هنرمند و منتقد هنری در کنار یک مدرس و هنرمند نسل میانه هنر مدرن کشور مانند نصرت‌الله مسلمیان بار تئوری و علمی ویژه‌ای برای این نشست به همراه دارد.

نصرت‌الله مسلمیان از هنرمندان برجسته کشور است که در آثارش با ارایه ویژگی‌های معاصر هنری به نقد سنت ایرانی نظر دارد و از این منظر دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه هنر کشور است.

با بررسی آثار ارایه شده در نمایشگاه منتخبان ماه مهر مشخص می‌شود که هرچند شیوه نقاشی هریک از هنرمندان این نمایشگاه با دیگری متفاوت است اما نقاشی همه آنها وجه اشتراکی خاص و قوی دارند، زیرا در همه آثار نقش پیکره انسان شکل نمادی برجسته دارد که تکرار شونده است و نشانگر تفکر هنرمند درباره انسان و رابطه‌اش با جهان پیرامون است هرچند شیوه نقاشی هریک از هنرمندان این نمایشگاه با دیگری متفاوت است اما نقاشی همه آنها وجه اشتراکی خاص و قوی دارند، زیرا در همه آثار نقش پیکره انسان شکل نمادی برجسته دارد که تکرار شونده است و نشانگر تفکر هنرمند درباره انسان و رابطه‌اش با جهان پیرامون است.

نشست نقد و بررسی آثار نمایشگاه منتخبان ماه مهر سه‌شنبه 13 تیرماه راس ساعت 17 تا 20 برپا می‌شود.

 

کد خبر 175768

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز