عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی فرهنگی برای تبدیل شهر تهران به الگوهای اسلامی و انقلابی، از تغییر رویکرد پیام‌ها در بیلبورد‌های شهری به‌منظور بازتعریف فعالیت‌های فرهنگی و همچنین برپایی جشنواره بزرگ شمسه در راستای تبدیل پایتخت به شهر آرمانی در حوزه فرهنگی سخن گفت.

به گزارش شهرنوشت، مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، سیاستی را اتخاذ کرده و براساس آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تهران باید شهری با الگو‌ها و المان‌های اسلامی، انقلابی و هویت ملی باشد. عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه «وجه دیگر این کار موضوع مشارکت شهروندان است»، گفت:

اگر از بخش کالبدی که طراحی‌ها، مبلمان شهری و زیباسازی‌های شهری است، عبور کنیم، بخش اصلی شهروندان هستند. طلایی عنوان داشت: فرهنگ غنی دینی و ملی ما سرشار از آموزه‌هایی است که اگر بتوانیم به درستی این آموزه‌ها را معرفی کنیم و این آموزه‌ها وجه عمل جامعه قرار بگیرد، بهترین سرمایه را برای رسیدن به شهر ایده‌‌آل که شهر قرآنی و فرهنگی است پیدا می‌کنیم. وی خاطرنشان ساخت: در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با آنچه به مردم مربوط می‌شود، این رویکرد را دنبال می‌کنیم که مسیر فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به بازتولید و بازتعریف فعالیت‌های فرهنگی ختم شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: به همین منظور در بیلبورد‌های سطح شهر تهران، فرمایشات تربیتی ائمه‌معصومین(ع) را درنظر گرفته‌ایم و به این ترتیب آنها را معرفی می‌کنیم. وی با اشاره به طراحی پروژه چهل خانه در سطح شهر تهران، گفت: پس از اجرای طرح طولانی مدت دوساله و به‌صورت پایلوت، در حال حاضر این طرح به‌صورت متمرکز انجام می‌شود که در مرحله اول تمامی مجتمع‌های مسکونی بالای ۱۰۰ واحد را شناسایی کرده‌ایم. عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در این زمینه به‌دنبال این هستیم که کانون‌های فرهنگی را در این مجتمع‌ها ایجاد کنیم و کار کانون‌های فرهنگی نیز این است که فعالیت‌های فرهنگی طراحی شده را در مجتمع‌های مسکونی اجرایی کنند.

کد خبر 176381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز