دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

گیتی عابدی: المپیک 2012در کنار سودهای بسیاری که برای لندن و در کل بریتانیا دارد، حجم قابل توجهی گردشگر را روانه آن می‌کند.

لندن - المپیک

همسایه جزیره که باشی، شاید بتوانی با استفاده از شیوه‌های خلاقانه، گردشگرهای فراری از تب المپیک را به‌سمت خود بکشی. نزدیکی ایرلند به بریتانیا باعث شد تا مسئولان گردشگری این کشور از المپیک لندن برای جذب گردشگر (که تا اینجای کار با رکود مواجه بوده است) استفاده کنند. در کنار کمپین تبلیغاتی نیم میلیون یورویی که لندنی‌ها را مورد هدف قرارداده بود، توریسم ایرلند روی هر بریتانیایی که از المپیک فراری است، تمرکز کرد. مدیر بازاریابی توریسم ایرلند در این مورد گفت: «اگر آنها دنبال جایی برای فرار هستند، ما با خوشحالی پذیرای آنها خواهیم بود.» در یکی از این تبلیغات، یک پیغام ساده به لندنی‌ها داده شده است؛«در حال حاضر، کشور ما از شما بهتر است.»

در یک ویدئوی تبلیغاتی، رقابتی بین دو دوست را نشان می‌دهد که در یک زمان مشخص یکی از آنها می‌خواهد به محل کارش در لندن برود و دیگری به یکی از مناطق روستایی ایرلند. گفته می‌شود این ویدئو که مدیر تبلیغاتی گردشگری ایرلند، آن را «ویروسی‌ترین کمپین طی دو سال اخیر» می‌خواند، بازدیدکننده بسیاری داشته است و در کمتر از دو روز، 34هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند. در سال 2008طی گزارشی دولت تخمین زده بود که ایرلند می‌تواند تا 58میلیون یورو از گردشگر اضافی به‌خاطر المپیک لندن سود ببرد. آن زمان مقامات گفتند که برای ارزیابی زود است، گرچه در مسیر رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

کد خبر 179232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز