دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا، یکشنبه شب در نخستین مرحله از سفر دوره‌ای‌اش به شمال آفریقا و خاورمیانه، وارد تونس شد.

وی قرار است در این سفر که شامل دیدار از مصر، رژیم صهیونیستی و اردن نیز می‌شود، درباره مسائل سوریه و پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند. به گزارش منابع خبری، وی پیش از ورود به تونس در هواپیما سخن گفت و مدعی شد که حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه ، سرنگون خواهد شد و فقط زمان آن معلوم نیست.

وی بدون اینکه درباره اقدامات احتمالی آمریکا درصورت تداوم جنگ داخلی در سوریه توضیحی بدهد، گفت: بحران سوریه عمیق‌تر می‌شود. پانه‌تا خاطرنشان کرد که در دیدارهای خود طی این سفر، برای تقویت اجماع بین‌المللی برای مجبور کردن اسد به کناره‌گیری و ایجاد آنچه وی آن را دوران گذار مسالمت‌آمیز به نوعی دولت دمکراتیک توصیف کرد، استفاده می‌کند.

وی افزود که همچنان به رایزنی‌ها برای حصول اطمینان از اینکه سلاح‌های شیمیایی سوریه به‌دست افراد خطرناک نیفتد، ادامه می‌دهد.تونس نقطه آغاز خیزش‌های مردمی در کشورهای عرب شمال آفریقا و خاومیانه است که اکنون حزب اسلامگرای النهضه قدرت را در آن در دست دارد. پانه‌تا همچنین قرار است در فلسطین اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کند. تحلیلگران معتقدند که سفر وی برای تأکید بر حمایت همه‌جانبه کاخ سفید از این رژیم است.

دیروز میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری، به سفر سه‌روزه خود به فلسطین اشغالی پایان داد. وی در این سفر از مواضع این رژیم در قبال مسائل منطقه‌ای حمایت کرد. پانه‌تا قرار است از تجهیزات پرتاب موشک‌های سامانه موسوم به گنبد آهنین بازدید کند که تل آویو با همکاری فنی و مالی واشنگتن به‌منظور مقابله با موشک‌های پرتابی از جنوب لبنان و غزه، ساخته است. پانه‌تا با اشاره به همکاری واشنگتن و تل‌آویو گفت: ما به سطحی از همکاری دفاعی رسیده‌ایم که در تاریخ سابقه ندارد و هدفم آن است که این رابطه را از این هم بیشتر کنم.

کد خبر 179334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز