مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: همگام با رواج دانش نوین کتاب درمانی در دنیا، باغ کتاب ایران که بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی در خاورمیانه به شمار می‌رود، به کلینیک کتاب درمانی مجهز می‌شود.

به گزارش شهرنوشت، باغ کتاب تهران مجموعه فرهنگی عظیمی است که نه‌تنها در خاورمیانه بلکه در تمام دنیا همانندی ندارد و برای نخستین بار است مجموعه‌ای با این سطح از امکانات در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ساخته می‌شود. این مجموعه بنا به گفته علی اکبر اشعری، مدیر باغ کتاب تا پایان اسفندماه سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اشعری با بیان این خبر افزود: با توجه به اینکه امروز رشته‌ای در علم روانشناسی به نام کتاب درمانی رایج شده، باغ کتاب تصمیم دارد با ایجاد کلینیکی در این زمینه و با استفاده از مشاوران مجرب روانشناسی، علاقه‌مندان را راهنمایی کند که خواندن چه آثاری می‌تواند به بهبود وضعیت روحی آنها کمک کند.

مدیر باغ کتاب همچنین به اقدام تازه دیگری که می‌تواند محرک خوبی برای تشویق افراد به مطالعه باشد، اشاره کرد و گفت: ما در حال ایجاد یک فضای مجازی هستیم تا تمام فروشندگان و کتابخانه‌هایی که علاقه‌مندند آثارشان را در آن به ثبت برسانند به این طرح بپیوندند.

امکانی که این سایت در اختیار شهروندان قرار می‌دهد این است که از طریق اینترنت می‌توانند مطلع شوند کتاب مورد نیازشان در کدام کتابفروشی موجود است و درصورتی که علاقه‌مند باشند آن را از همین طریق رزرو کنند. وی یادآور شد: امکان دیگری که باغ کتاب در اختیار شهروندان قرار می‌دهد این است که با راه‌اندازی پیک بادپا در این مجموعه، کتاب خریداری شده را به درب منازل خریداران برساند.

اشعری در تکمیل توضیحاتش افزود: این سامانه علاوه بر این کار، در تدارک طراحی یک سیستم برای افرادی است که از book reader استفاده می‌کنند. با راه‌اندازی این بخش علاقه‌مندان می‌توانند فایل کتاب مورد نظرشان را خریداری کنند. این اتفاق باعث می‌شود تا حدودی از مشکل ناشران و نویسندگان هم حل شود.

کد خبر 179624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز