همشهری آنلاین: عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تاثیر کندر را بر بیماری پارکینسون مورد پژوهش و بررسی قرار داد.

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری دکتر محمد معصومی عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری که دارای مدرک دکترای تخصصی(Phd) پزشکی مولکولی است در پژوهشی که شرح مبسوط آن در تاریخ بیست وهفتم جولای 2012 (هفتم مرداد ماه1391) در مجله Neuroscience به چاپ رسیده است تاثیر کندر را بر بیماری پارکینسون مورد پژوهش و بررسی قرار داد.

 دکتر محمد معصومی در مورد تاثیر کندر در روند بهبود پارکینسون و تحقیقات در این زمینه اظهار داشت: دراین تحقیق برای اولین بار در دنیا اثر ماده موثره کندر رابر روی سلولهای دوپامین ساز بررسی کرده ایم . در بیماری پارکینسون که هم اکنون درمان قطعی برای آن وجود ندارد فرد توانایی سنتز یا تولید دوپامین را ازدست میدهد،با توجه به اهمیت عصاره کندردرطب سنتی ایرانی - اسلامی و اشاره اوعلی سینا دانشمند بزرگ کشور عزیزمان در کتاب قانون در درمان بیماریهای تحلیل برنده عصبی و افزایش قدرت ذهنی نوزادان ،مابرآن شدیم که اثر ماده موثره کندر را در مراحل تکوین سلولهای دوپامین ساز از سلولهای جنینی بررسی نماییم.

وی همچنین عنوان کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده در آزمایشگاه با اضافه کردن ماده موثره کندر مشاهده شد که این ماده میتواند به صورت چشمگیری بازده تکوین سلولهای دوپامین ساز را افزایش دهد.که نتایج این تحقیق میتواند راهگشای استفاده از ماده موثره کندر برای پیشگیری و حتی درمان پارکینسون باشد.

دکتر معصومی استادیار پژوهشگاه ژنتیک با بیان این مطلب که تحقیق انجام شده با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری،مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیو فیزیک دانشگاه تهران ،مرکزتحقیقات بنیاخته و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه گلستان انجام گردیده است درپایان عنوان نمود:هرچند که نتایج به دست آمده دراین پژوهش در مراحل اولیه و آزمایشگاهی بوده است وباید توسط آزمایشهای بالینی تایید شود اما نتایج بسیار امیدوارکننده هستند.

کد خبر 181343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز