پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته شاهد شور و نشاط و امیدواری مردم سراسر کشور بودیم.

 حداد عادل در دومین روز از سال ‪ ۱۳۸۶‬در پیام نوروزی خود ضمن تبریک سال نو به هم میهنان به ویژه به خانواده معظم شهدا افزود: در سال گذشته حوادث زیادی در کشور داشتیم که بیشتر آن حوادث ، شیرین بودند.

وی انتخابات ‪ ۲۴‬آذر را به عنوان یکی از حوادث شیرین سال ‪ ۸۵‬بیان کرد و افزود: حضور گسترده و پرشور مردم در این انتخابات، با شکوه و عزت آفرین بود و این حضور گسترده ، پیام مهمی برای دوست و دشمن جمهوری اسلامی ایران دربرداشت.

وی گفت: مردم با عشق و شوق به پیشرفت و توسعه کشورشان چشم دوخته‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه البته مشکلات و مطالبات بسیاری نیز وجود دارد که رفع آنها درکوتاه مدت ممکن نیست گفت: اما تقاضا و اصرار مردم بر پیشرفت و آبادانی کشور حکایت از آن دارد که آنها امید دارند و معلوم است که کارهای زیادی نیز دراین راستا شده که مردم برای آبادانی و عمران کشور، اصرار دارند.

حداد عادل ادامه داد: این موضوع بر خلاف میل دشمنان است که مایلند با تهدیدهای مختلف از جمله پرونده هسته‌ای و تهدید به تحریم، می‌خواهند در مردم ، التهاب، یاس و ناامیدی را گسترش دهند.

وی گفت: ولی مردم با حضور گسترده خود ، شور و نشاط و امیدواری خوبی را به نمایش می‌گذارند.

حداد عادل ضمن اشاره به فعال بودن مجلس در عرصه‌های داخلی و بین المللی، برگزاری اجلاس حمایت از مردم فلسطین و همچنین اجلاس مجالس آسیایی را از جمله فعالیت‌های مجلس برشمرد و گفت: تبدیل انجمن مجالس آسیایی برای صلح به اجلاس مجالس آسیایی گام مهمی برای تشکیل پارلمان آسیایی محسوب می شود.

وی گفت: در سال گذشته ‪ ۵۸‬هیات پارلمانی از کشورهای مختلف جهان میهمان مجلس شورای اسلامی بودند و همچنین مجلس، میزبانی ‪ ۲۵‬رییس مجلس، ‪ ۱۹‬نایب رییس مجلس و عده‌ای از روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های دوستی پارلمانی را برعهده داشت.

حداد عادل همچنین اظهارداشت: مجلس در سال ‪ ۸۵‬همچنان به استقلال کشور بر حفظ حقوق مسلم ملت به ویژه مساله هسته‌ای تاکید داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ملت اصرار دارد که از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای به عنوان نماد استقلال حمایت شود مجلس هم این خواست ملت را به قانون مبدل کرد و دولت نیز آن را اجرا کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه مجلس در سال ‪ ۸۵‬با دولت تعامل و همکاری خوبی داشت گفت: مجلس این همکاری را با حفظ استقلال خود، همچنان ادامه داد.

وی دعوت دولت از دو نماینده به هیات دولت به عنوان وزیر را از جمله جلوه‌های خوب همکاری و تعامل بین دولت و مجلس برشمرد و گفت: این موضوع، نشانه اعتماد دولت به مجلس شورای اسلامی است و مجلس هم به وزیر پیشنهادی دیگر دولت رای اعتماد داد.

وی بودجه ‪ ۸۶‬را شاهد دیگری از نزدیکی دیدگاه‌های دولت و مجلس برشمرد و گفت: در بررسی لایحه بودجه ‪ ، ۸۶‬اختلاف نظر سال قبل به مراتب کمتر دیده شد.

حداد عادل، گفت: در سال گذشته از جمله لوایح تصویب شده در مجلس، تصویب لایحه مقاوم‌سازی مدارس فرسوده کشور در برابر خطرات احتمالی که دولت را برای این مقاوم‌سازی به برداشت از حساب ذخیره ارزی ملزم کرد.

وی به سیاست‌های کلی اصل ‪ ۴۴‬اشاره کرد و گفت: در این راستا یک کمیسیون ویژه با انتخاب نمایندگان ، ویژه یافتن راهکارهایی مبنی بر اجرای این اصل تشکیل شد که جلسات متعددی نیز با دولت و بخش خصوصی داشته است .

وی تاکید کرد: مجلس این آمادگی را دارد که اگر دولت لایحه جامع مربوط به اصل ‪ ۴۴‬را تقدیم کند با سرعت ، کار کارشناسی را در این خصوص انجام دهد.

وی همچنین توجه به مشکلات مردم و توجه به قشرهای کم درآمد، محرومان ، روستاییان و جوانان و همچنین توجه به توسعه زیر ساخت‌های لازم برای پیشرفت کشور در لایحه بودجه ‪ ۸۶‬را از جمله نکاتی برشمرد که از نظر نمایندگان مجلس حائز اهمیت است .

حداد عادل گفت: مجلس همچنین در بودجه ‪ ۸۶‬تسهیلات زیادی برای اشتغال ، فعال شدن بنگاه‌های کوچک اقتصادی و مسکن اختصاص داد.

وی همچنین به سهمیه بندی بنزین که قرار است از اول خرداد ماه امسال اجرا شود اشاره کرد و اظهارداشت: درسال ‪ ، ۸۵‬شش میلیارد دلار از درآمد کشور به وارد کردن بنزین از خارج اختصاص یافت که اگر قرار باشد ،روند افزایش مصرف بنزین در سال ‪ ۸۶‬ادامه یابد ،ممکن است اعتبارات بیشتری برای واردات بنزین درخواست شود که این امر به سود کشور نیست.

وی درباره لایحه مدیریت خدمات کشوری گفت: همه کارمندان از جمله معلمان می‌دانند که مجلس مصمم است این مشکل ناهماهنگی در پرداخت حقوق کارمندان را به نحوی جبران کند ولی حل این مشکل به صورت یکجا و فوری میسر نیست.

وی با اشاره به اشکالات حقوقی شورای نگهبان از این لایحه و برگشت آن گفت: این لایحه و همچنین لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در دستور کار داریم و مجلس تلاش می‌کند تا این لوایح را به نتایجی برساند.

کد خبر 18201

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز