همشهری آنلاین: «غلامحسین امیری» قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین نسبت به اظهارات رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی سه شنبه شب که گفت «از کجا می‌دانید یکسال به پایان دولت باقی مانده است» واکنش نشان داد و گفت: «خبری از تمدید دولت نیست.»

«غلامحسین امیری» در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: «تابع قانون هستیم. اینکه رئیس جمهور گفت از کجا معلوم یکسال به پایان دولت باقی مانده است، یک سوال استفهامی است. قانون طول یک دوره ریاست جمهوری را مشخص کرده و شروع و اتمامش هم مشخص است.»

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به اینکه «آیا ممکن است این جمله رئیس دولت دهم حاکی از نظر وی برای تمدید طول دوره این دولت باشد»، گفت: «خبری از تمدید نیست. قانون این اجازه را نمی‌دهد. البته در دوره برخی روسای جمهور این بحث شده که قانون را تغییر دهیم و دوره ریاست جمهوری را بیشتر کنیم؛ اما تا کنون در این دولت از این بحث‌ها نشده است.»

امیری خاطرنشان کرد: «مقام معظم رهبری در ملاقاتی که دولت در هفته دولت با ایشان داشتند، خطاب به اعضای دولت تاکید کردند این دولت یکسال عمر دارد؛ این یکسال را جدی بگیرید.»

این فعال سیاسی درباره گزارش‌هایی که برخی رسانه‌ها با موضوع اعلام آمادگی «اسفندیار رحیم مشایی» رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منتشر کرده‌اند، نیز به همشهری آنلاین گفت: «تا انتخابات هر کسی می‌تواند بگوید می‌خواهم کاندیدا شوم. بعد از بررسی صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان، تأیید صلاحیت‌ شده‌ها به مردم معرفی می‌شوند و فهرست معرفی‌شدگان برای مردم ملاک می‌شود. ولی الآن هر کسی این آزادی را دارد که اعلام کند می‌خواهم کاندیدای ریاست جمهوری شوم.»

غلامحسین امیری افزود: «درباره نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی نیز نوشته‌اند که گفته است می‌خواهم کاندیدا شوم. این از نظر قانونی مشکلی ندارد.»

وی در پاسخ به اینکه «علت سکوت دولتی‌ها در قبال اعلام کاندیداتوری آنها از طریق رسانه‌ها چیست؟» گفت: «معنی‌اش این است که موقعش نرسیده که اظهارنظر کنند ...»

کد خبر 183600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز