گروه شهری: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: فاز نخست خط پنج اتوبوس‌های تندرو حدفاصل پایانه علم و صنعت تا میدان آرژانتین از روز گذشته مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت.

پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: فاز نخست خط پنج اتوبوس‌های تندرو که از پایانه علم و صنعت آغاز می‌شود و تا میدان آرژانتین ادامه دارد، حدود 11کیلومتر است و در این بخش از مسیر 10ایستگاه احداث شده است. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای نخست بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، روزانه 70هزار مسافر توسط این خط جابه‌جا شوند و به مرور بر تعداد مسافران افزوده شود. سنندجی با تأکید بر اینکه خط پنج اتوبوس‌های تندرو که خط شرقی- غربی است، یکی از مهم‌ترین خطوط این سامانه خواهد بود، گفت: این خط می‌تواند جاذب بسیاری از سفرهای روزانه در تهران باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: با توجه به ترافیک بسیار سنگین صبحگاهی و عصرگاهی در بزرگراه رسالت، راه‌اندازی خط پنج اتوبوس‌های تندرو در این مسیر می‌تواند مشکلات شهروندان برای تردد سریع و راحت در این بزرگراه را تا حد زیادی رفع کند. وی خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به شهروندان در خط پنج اتوبوس‌های تندرو در مرحله نخست توسط 100دستگاه اتوبوس
(50 اتوبوس دوکابین و 50اتوبوس تک‌کابین) صورت خواهد گرفت اما به مرور و با افزایش تعداد مسافران، تعداد اتوبوس‌ها نیز افزایش خواهد یافت.شبکه اتوبوسرانی تندرو در پایتخت دارای شش خط و بیش از 100کیلومتر شبکه ارتباطی است. این ناوگان در حال حاضر روزانه حدود دو میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

کد خبر 184398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز