همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران و حومه از احداث خط ۸ سامانه اتوبوس‌های تندرو تا پایان سال خبر داد و گفت: احداث خط جدید از اتوبوس‌های BRT حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران در دستور کار قرار دارد که این خط به خطوط ۲ و ۴ سامانه اتوبوس‌های تندرو متصل خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان سنندجی با بیان این مطلب افزود: استقبال شهروندان از خط ۵ اتوبوس‌های تندرو بسیار خوب و چشمگیر بوده است و در حال حاضر  ۶۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و تک کابین در این خط حدفاصل پایانه علم صنعت تا میدان آرژانتین فعال هستند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۵۰ هزار جابه جایی در خط ۵ سامانه اتوبوس‌های تندرو صورت می‌گیرد گفت: چند اقدام خوب در بزرگراه رسالت انجام شده است، نخست اینکه پارک حاشیه‌ای توسط پلیس راهور در مسیر این بزرگراه ممنوع شده چرا که معبر متعلق به تمام مردم است و این کار باعث شده که یک لاین به لاین‌های بزرگراه اضافه شود.

سنندجی تصریح کرد: از سوی دیگر هرکجا که اقدام به توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود و شهروندان مطمئن باشند اتوبوسی وجود دارد که بهتر می‌تواند آن‌ها را به مقصد برساند، به خودی خود به سوی حمل و نقل عمومی رو می‌آورند.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای شخصی در بزرگراه رسالت کاهش پیدا کرده است گفت: شاید مهم‌ترین دلیل این موضوع آن باشد که شهروندان کمتر از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند چرا که در طول مسیر این خط مترو نیز وجود دارد و به راحتی می‌توان وارد شبکه مترو شود، همچنین در صورت ورود به پابانه بیهقی می‌توانند به هر نقظه از شهر که تمایل داشته باشند، سفر کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: خطوط اتوبوس‌های تندرو توانست نگرش مردم را در استفاده از حمل و نقل عمومی تغییر دهد، ضمن اینکه شهروندان مطمئن شده‌اند که با استفاده از حمل و نقل عمومی می‌توانند مدیریت زمان خود را در اختیار داشته بانشد.

وی در پایان از احداث خط ۸ سامانه اتوبوسهای تندرو تا پایان سال خبر داد و گفت: احداث خط جدید از اتوبوس‌های BRT حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران در دستور کار قرار دارد که این خط به خطوط ۲ و ۴ سامانه اتوبوس‌های تندرو متصل خواهد شد.

کد خبر 189210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز