به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه در مسیر شمال شرق تا شمال غرب تهران خطی از شبکه اتوبوسهای تندرو احداث نشده است و نیاز به توسعه حمل و نقل عمومی و احداث خطوط اتوبوسهای BRT در این مسیر به شدت احساس میشد، احداث کریدوری از اتوبوسهای BRT در طول بزرگراه صدر در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ۲ طبقه شدن بزرگراه صدر و اضافه شدن لاینهای حرکتی به این معنا نیست که ما باید در این بزرگراه همه امکانات را به خودروهای شخصی اختصاص دهیم، چرا که این موضوع تصوری نادرست و تضییع حقوق شهروندانی است که از خودروی شخصی استفاده نمیکنند.
معاون شهردار تهران با تاکید براینکه باید در پروژه بزرگ و ملی ۲ طبقه کردن بزرگراه صدر و تونل صدر- نیایش سهم شهروندانی که از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند دیده شود افزود: براین اساس در بزرگراه صدر یک خط عبوری در هر سمت به اتوبوسهای تندرو اختصاص مییابد (از طبقه همکف در سطح بزرگراه) و با پلهای روگذر عابر پیاده در محل ایستگاهها امکان ترددد عابران از دو جهت بزرگراه به رفیوژ میانی آن فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: حدفاصل بین ستونهای پل میتواند محل مناسبی برای نصب ایستگاههای اتوبوسهای تندرو باشد و در محل هر ایستگاه نیز پل عابر پیاده احداث میشود که شهروندان از دو سمت بزرگراه بتوانند به داخل ایستگاه دسترسی داشته باشند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در مسیر بزرگراه صدر کریدوری از خطوط اتوبوسهای تندرو احداث خواهد شد گفت: در این کریدور، اتوبوسهای چند خط BRT عبور خواهند کرد که مبدا و مقصدهای مختلف دارند اما در بخشی از مسیر یعنی در طول بزرگراه صدر هم مسیر هستند.
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: یکسری از اتوبوسهایی که از این کریدور عبور میکنند از انتهای بزرگراه امام علی (ع) وارد بزرگراه صدر خواهند شد و سری دیگری از اتوبوسها از مبادی سفر ساکنان شهرکهای شمال بزرگراه یعنی شهرکهای قائم، شهید محلاتی، نفت و... وارد این بزرگراه میشوند.
وی ادامه داد: مقصد برخی از اتوبوسها نیز پایانه افشار در محدوده پارک وی است و برخی دیگر به سمت مدرس و میدان هفت تیر ادامه مسیر میدهند. همچنین در صورت وجود تقاضای شهروندان این امکان وجود دارد که برخی از اتوبوسها به سمت بزرگراه نیایش ادامه مسیر بدهند.
معاون شهردار تهران اظهار کرد: اتوبوسهایی که از بزرگراه صدر تردد دارند در انتهای غربی مسیر خود با خط ۷ اتوبوسهای BRT در خیابان ولیعصر (عج) وخط ۴ اتوبوسهای تندرو در بزرگراه چمران تقاطع و اتصال خواهند داشت.
وی با بیان اینکه تکمیل کریدوری از اتوبوسهای BRT در مسیر بزرگراه صدر فاز به فاز اجرا میشود گفت: در فاز نخست، خط جدیدی از اتوبوسهای تندرو از شهرک شهید محلاتی آغاز میشود و با عبور از بلوار ارتش، بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه صدر تا پایانه شهید افشار ادامه خواهد یافت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شاید نیاز خیابان آزادی، انقلاب و دماوند تنها با یک خط اتوبوسBRT رفع میشد اما در حاشیه بزرگراههایی مانند صدر و امام علی (ع) محلات و شهرکهای زیادی وجود دارد که نیاز است چند خط را تعریف و احداث کنیم و نقاط تبادلی نیز برای مسافران در خطوط در نظر بگیریم.