جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

گروه بورس: میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در هفته گذشته به 3.5درصد رسید.

بورس

به گزارش همشهری، همزمان با رشد قیمت دلار و سکه طلا، شاخص بورس تهران هم وارد مدار صعودی شد به‌طوری‌که میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس در هفته گذشته با یک جهش مواجه شد. کارشناسان معتقدند، افزایش میزان نقدینگی در کشور، تورم و همچنین افزایش قیمت ارز ازجمله دلایل رشد شاخص بورس از ابتدای شهریور تاکنون بوده است. آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت سهام شرکت‌های صادر‌کننده در طول یک‌ماه و به‌ویژه در هفته گذشته با رشد زیادی مواجه بوده است.

عمده‌ترین دلیل این رشد قیمت افزایش قیمت دلار است که باعث رشد سود سهام این شرکت‌ها شده است. در حال حاضر سهام شرکت‌های تولید‌کننده محصولات پتروشیمی، فولاد و گروه معادن و فلزات مورد توجه سهامداران است. همچنین همزمان با انتشار خبر افزایش 22درصدی فروش محصولات کارخانه‌های تولید‌کننده سیمان، سهام این شرکت‌ها نیز در بورس با استقبال سهامداران مواجه شد. بر همین اساس اطلاعات رسمی بورس تهران نشان می‌دهد میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس از ابتدای سال تاکنون به 12.3درصد رسیده که بخش زیادی از این رشد مربوط به شهریور و 10روز ابتدای مهر است، این در حالی است که میزان رشد شاخص بورس تهران در هفته گذشته با یک جهش مواجه شد و سرمایه‌گذاران فقط در طول یک هفته 3.5درصد سود کردند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که شاخص کل بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است هفته گذشته 966واحد افزایش یافته است. این شاخص در ابتدای سال عدد 25هزارو905واحد را نمایش می‌داد اما در پایان هفته گذشته به 29هزارو98 واحد رسید. این نشان می‌دهد که شاخص بورس تهران از ابتدای سال تاکنون سه هزارو192واحد رشد کرده که بخش زیادی از این رشد مربوط به 40روز گذشته است.

ارزش معاملات

اطلاعات رسمی بورس تهران همچنین نشان می‌دهد که ارزش معاملات بورس تهران هم از ابتدای سال تاکنون به هشت‌هزارو363میلیارد تومان رسیده است. سهامداران بورس تهران این میزان معاملات را در طول 128روز کاری انجام داده‌اند و در طول این مدت 32میلیارو317میلیون برگه سهم خریداری کرده‌اند. در این مدت دو میلیون و 156هزار معامله در بازار سهام انجام شده است.

کد خبر 186834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز