سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: پس از گذشت حدود سه‌روز از سیل اخیر، از استان‌های مازندران و آذربایجان‌شرقی خبر می‌رسد که خسارات سیل بیش از حد تصور بوده و سنگین برآورد شده است.


شهردار بهشهر خسارات وارده به منازل را بسیار گسترده اعلام کرده است تا جایی که برخی منازل باید از نو ساخته شوند. این در حالی است که به گفته قاسم جعفری 80درصد منازل سیل‌زده در فراش‌محله و کوه‌خیل فاقد پروانه ساختمانی و بیمه هستند و فقط حدود 15درصد منازل سیل‌زده بیمه دارند. وی همچنین در جلسه ستاد بحران شهرستان بهشهر گفت: اکنون‌ حدود 35درصد عملیات امدادرسانی در حوزه بهشهر توسط شهرداری انجام شده است که به‌دلیل وسعت و حجم بالای سیل کار عملیاتی همچنان ادامه دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهری بهشهر نیز در این جلسه گفت: تا‌کنون 900میلیون تومان به تاسیسات آبرسانی ما در بهشهر در سیل اخیر خسارت وارد شده است. غلامرضا زارع اشرفی اظهار داشت: در جریان سیل بهشهر چهار حلقه چاه آب‌شرب دچار آسیب‌دیدگی شده که خوشبختانه سه دستگاه چاه بهسازی شده و یک حلقه چاه 100درصد تخریب و یک چشمه با آبدهی 80لیتر در ثانیه از مدار بهره‌برداری خارج شده است. همچنین رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهشهر از خسارت 30میلیارد ریالی به زیرساخت راه و ابنیه‌های فنی محورهای ارتباطی این شهرستان در پی وقوع سیل در روزهای اخیر خبر داد. به گزارش ایلنا، حسین عرفانی افزود: آب‌روها، علائم ایمنی، زیرساخت راه، پل‌های موجود، شانه و بدنه راه و روشنایی بیشترین مواردی هستند که متحمل خسارت شده‌اند.

مدیرعامل آبفار مازندران نیز عنوان کرد که تاسیسات آبرسانی روستایی در شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، ساری و میاندرود بیش از 900میلیون تومان خسارت دیده‌اند. محمد حسین برزگر گفت: سیل به 11پروژه آبرسانی روستایی در بهشهر و گلوگاه و چهار پروژه در ساری و میاندرود و نیز شبکه آبرسانی چندین روستا خسارات زیادی وارد کرد. وی افزود: متأسفانه سیل موجب تخریب 10هزارمتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و بهسازی 10دهنه چشمه شده است.

خشارت 24 میلیاردی در آذربایجان‌شرقی

از آذربایجان‌شرقی نیز گزارش می‌رسد که سیل در مناطق این استان دست‌کم 24میلیارد ریال خسارت برجا گذاشته است. دبیر ستاد مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی در این‌باره به فارس گفت: در اثر سیلی که در تعدادی از روستاهای کلیبر جاری شد، به منازل مسکونی، لوازم معیشتی، وسایل نقلیه، بخش زراعت، دام و طیور، تاسیسات آب و برق، مخابرات، جاده و معابر خساراتی وارد شده است. خلیل ساعی افزود: عمده خسارات در دو روستای لومه‌درق و نجف پراکنه شهرستان کلیبر وارد شده است.

کد خبر 188020

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز