پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران با عفو نظامیان انگلیسی به اهداف خود دست یافت.

دکتر علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه دستگیری و عفو 15 نظامی انگلیسی برای کشورهای غربی غافلگیرانه بود، به دستگیری و عفو نظامیان انگلیسی در شرایط حساس منطقه‌ای، توطئه‌های امریکا و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضد ایران اشاره کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که از تمامیت ارضی خود در سخت‌ترین شرایط دفاع می‌کند و ترسی به خود راه نمی‌دهد.

وی گفت: برخی آزادی این افراد را به اولتیماتوم 48 ساعته مسئولان انگلیسی ارتباط می‌دهند در صورتی که شرط ایران برای آزادی آنها قبول تجاوز و عذرخواهی بود و روز پیش از آزادی آنان نخست‌وزیر انگلیس نامه عذرخواهی ارسال کرد.

ولایتی افزود: عملکرد ایران در این موضوع نشان از دفاع همه جانبه ایران از تمامیت ارضی کشور دارد و نیروهای نظامی و سیاسی کشور تحت امر فرماندهی کل قوا شرایط به وجود آمده را مدیریت کردند.

وی به صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا برای آزاد کردن نظامیان متجاوز انگلیسی به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مرعوب این بیانیه‌ها و شتاب‌زدگی نشد و موضوع را به شکل آبرومندانه و قدرتمندانه پایان داد.

ولایتی گفت: اشغالگران عراق با ورود به آب‌های مرزی ایران در پی چند هدف از جمله آزمایش ایران بودند که با هوشیاری نظامی و سیاسی پاسخ محکمی دریافت کردند.

وی به موضع ایران درباره دستگیری و عفو نظامیان دستگیر شده اشاره کرد و افزود: مسلمانان می‌دانند که حاکمان آنها مرعوب قدرت‌های غرب هستند و در صورت ایستادگی می‌توانند در برابر قدرتمندترین دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

ولایتی افزود: یکی از اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام اسلامی تبدیل‌شدن ایران به قدرت نخست منطقه با اعتماد به نفس برای دفاع و حمایت از منافع داخلی و منطقه‌ای است.

وی گفت: عملکرد مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌است که کشورمان می‌تواند به عنوان کشوری سرافراز و ستون فقرات مقاومت و پایداری‌در جهان اسلام باشد.

کد خبر 18879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز