دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: راز قتل پیرزن تنها با دستگیری شش سارق فاش شد.

این جنایت 26شهریور‌ماه در جنوب غرب پایتخت رخ داد. آن روز وقتی دختر پیرزن برای دیدن مادرش به خانه او رفت ناباورانه با جسد وی در داخل خانه روبه‌رو شد و پلیس را در جریان گذاشت. دقایقی بعد تیمی از مأموران کلانتری مهرآباد به همراه قاضی روشن، بازپرس ویژه قتل تهران در محل حادثه که یک خانه ویلایی بود حاضر شدند.

در بررسی‌های نخست مشخص شد که پیرزن بر اثر خفگی از پای درآمده و با توجه به اینکه پول، طلا و مقداری از لوازم با ارزش وی دزدیده شده بود فرضیه قتل با انگیزه سرقت قوت یافت. با دستور قضایی، تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. آنها در نخستین گام به تحقیق از همسایه‌های قربانی پرداختند.

شواهد حکایت از این داشت که در همسایگی پیرزن مردی زندگی می‌کند که شب حادثه رفت‌وآمدهای مشکوکی به خانه وی انجام می‌شده است. کارآگاهان خانه این مرد را زیرنظر گرفتند اما با هیچ مورد مشکوکی روبه‌رو نشدند. آنها که در پرس‌وجو از دختر مقتول مشخصات ظاهری طلاهای او را به‌دست آورده بودند، این مشخصات را در اختیار طلافروشی‌ها قرار دادند چرا که احتمال داشت دزدان بعد از سرقت مرگبار دست به فروش طلاهای مسروقه بزنند. مدتی بعد آنها متوجه شدند که دو نفر قصد دارند طلاهایی شبیه طلاهای سرقت شده از مقتول را بدون فاکتور به فروش برسانند. متهمان هنگام فروش طلاهای پیرزن شناسایی و دستگیر شدند. آنها در بازجویی‌ها به جنایت اعتراف کردند و با اطلاعاتی که در اختیار پلیس قرار داده بودند، دو همدستشان نیز در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد دستگیر شدند.

یکی از متهمان در بازجویی درباره نحوه قتل پیرزن تنها گفت: من و دوستانم گاهی به خانه مردی که همسایه این پیرزن بود می‌رفتیم. آن شب نیز همگی در خانه این مرد به نام فرشید جمع شده بودیم. فرشید به من گفت که در همسایگی‌اش پیرزن تنهایی زندگی می‌کند که وضع مالی خوبی دارد. سپس به من و چهار نفر دیگر که در خانه‌اش بودیم پیشنهاد کرد از خانه پیرزن سرقت کنیم. آن شب من به همراه دوستانم وارد خانه ویلایی مقتول شدیم اما ابوالفضل همراه ما نیامد و در خانه‌اش ماند. ما بعد از ورود به این خانه، پیرزن را خفه کردیم و دست به سرقت از آنجا زدیم اما تصور نمی‌کردیم که به این زودی دستگیر شویم.

بعد از اعترافات این مرد، همسایه مقتول و ششمین متهم پرونده نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به شرکت در نقشه سرقت مرگبار اعتراف کردند. بعد از اعتراف سارقان جنایتکار آنها برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 189542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز