یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل بورس انرژی از تلاش برای رفع موانع آغاز به‌کار چهارمین بورس فعال در قالب بازار سرمایه ایران خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، با تصویب شورای بورس از سال گذشته زمینه تأسیس بورس انرژی به‌عنوان چهارمین بورس فعال کشور فراهم شد. پس از بورس‌های تهران، فرابورس ایران و بورس کالای ایران، این چهارمین بورس رسمی کشور است که قرار است تا پاییز امسال فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرعامل بورس انرژی ایران در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این پرسش که معاملات بورس انرژی از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: برای تأسیس بورس انرژی یک مشکل کوچک وجود دارد و آن هم نحوه معاملات برق است. چون شکل کار با آنچه قرار است در بورس انجام شود تفاوت دارد.

وی افزود: معاملات برق تاکنون به‌صورت نسیه انجام می‌شده است اما این معاملات در بورس باید به‌صورت نقد انجام شود. ما در حال بررسی این مشکل هستیم تا زمینه انجام معاملات برق را در بورس انرژی فراهم کنیم. به گفته وی به محض رفع این مشکل معاملات بورس انرژی به‌طور رسمی و به‌احتمال فراوان تا پاییز آغاز می‌شود.

محمدی درباره برنامه‌های آینده بورس انرژی گفت: به غیراز برق در حال بررسی عرضه محصولاتی نظیر زغال سنگ، گاز طبیعی و مشتقات نفتی هستیم. محمدی اعلام کرد: انتشار اوراق بهادار بر مبنای حق آلودگی با توجه به تجربه جهانی در دستورکار قرار دارد و اگر بررسی‌ها به نتیجه برسد این محصولات نیز در بورس انرژی مبادله خواهد شد. به گفته وی همچنین سایر محصولات برق نظیر حق اشتراک و حق دیماند ازجمله محصولاتی هستند که قابلیت معامله در بورس را دارند.

کد خبر 190142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز