گروه شهری: نماینده شهردار تهران در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی گفت: دولت منابع مالی درنظر گرفته شده برای شهرداری تهران در بودجه 91را پرداخت نمی‌کند و بر این اساس، قرار شد که رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس جلسه مشترکی با شهرداری و دولت برگزار کنند.

سیدمناف هاشمی درخصوص جلسه صبح روز گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی به مهر گفت: روز قبل نخستین جلسه‌ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌‎خصوصی برگزار شد که مباحث مربوط به منابع درآمدی شهرداری تهران مطرح و با توجه به اینکه شهردار تهران یکی از اعضای شوراست، این فرصت فراهم شد که وضعیت عملکردی بودجه شهرداری تهران و شرایط پرداخت آن از سوی دولت تشریح شود.


معاون شهردار تهران افزود: در هشت ماه اخیر که نزدیک به 20ردیف بودجه‌ای در قانون بودجه سال 91کل کشور برای شهرداری‌ها درنظر گرفته شده بود، هیچ عملکردی از سوی دولت برای تخصیص بودجه به شهرداری‌ها به ثبت نرسیده و پرداخت سهم این بندهای قانونی از قانون بودجه 91به شهرداری محقق نشده است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه سال‌جاری، منابع مالی حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی باید از سوی خزانه‌داری کل کشور به‌حساب شهرداری واریز شود، ضمن اینکه 10درصد از منابع حاصل از درآمد سوخت و فراورده‌های نفتی از سوی دولت نیز باید به‌حساب شهرداری‌ها واریز شود.

به گفته هاشمی، از ابتدای امسال تاکنون هیچ‌یک از این ارقام تعیین‌شده به شهرداری اختصاص نیافته است، ضمن اینکه در بحث قوانین حمل‌ونقل و ترافیک نیز قوانینی وجود دارد که دولت و شهرداری سهم مشترک درآمدی دارند، همچنین از محل یارانه بلیت مترو و یارانه بلیت اتوبوس شهرداری سهم دارد.

وی عدم‌پرداخت منابع درنظر گرفته شده در قانون بودجه سال 91کل کشور برای شهرداری‌ها را در 20سال اخیر بی‌سابقه دانست و خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند. هاشمی گفت: بر این اساس، رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای تدارک خواهند دید که در آن از نمایندگان شهرداری و دولت دعوت خواهند کرد که در این مورد توضیحاتی ارائه دهند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که براساس قانون بودجه باید تاکنون به جز مباحث فاینانس، ال‌سی و اوراق مشارکت، 600میلیارد تومان منابع مالی به شهرداری تهران اختصاص یابد که این رقم تا پایان سال به هزار تا 1200میلیارد تومان خواهد رسید. هاشمی ادامه داد: با وجود عدم‌تخصیص بودجه، اقدامات عمرانی و پروژه‌های شهرداری تهران متوقف نشده است و پروژه‌ها تا 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد خبر 191862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز