گروه ادب و هنر: تئاتر شهر که تا 10 روز دیگر از خواب زمستانی بیدار می‌شود، از حالا به انتظار گروه‌‌هایی است که قرار است اعضای شورای انتخاب آثار مجموعه تئاتر شهر آنها را تعیین کنند.

مجموعه تئاتر شهر در هفته پایانی سال 85 تعطیلات نوروزی خود را آغاز کرد و قرار بود این تعطیلی تا پایان بهار که بازسازی این استوانه قدیمی به اتمام می‌رسد، ادامه داشته باشد اما تعطیلات نوروزی تمام شد، برنامه‌ریزی برای اجرا در بهار 86 صورت نگرفت و در عوض بازسازی هم انجام نشد.

با این حساب حالا،  نه مجموعه تئاتر شهر که 34 سال از عمرش می‌گذرد رنگ بازسازی را دیده و نه گروهی آماده‌ است که کارش را  اجرا کند.اکنون خبرها حاکی از آن است که بازسازی فعلاً منتفی است و از اول اردیبهشت ماه تئاتر شهر کار خود را آغاز می‌کنند و اگر بخواهد بازسازی هم صورت بگیرد همزمان با اجرای گروه‌های نمایشی در تالارهای این مجموعه خواهد بود. اما  این خبر با توجه به در نظرگرفتن آمادگی گروه‌های نمایشی برای اجرا چندان خوش نیست.

خبر مهم‌تر دیگر هم این است که آن‌گونه که قبلا  هم اعلام شده بود، حضور گروه‌ها در تالارهای نمایشی منوط به تصویب شورای انتخاب آثار هر تالار است.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی شورای انتخاب آثار مجموعه تئاتر شهر، براساس مصوبات شورای راهبردی تئاتر کشور و با نیت تقویت گروه‌های نمایشی، مشارکت مؤثر هنرمندان در اداره و پیشبرد تئاتر و همچنین هویت بخشی به تالارهای نمایشی کار خود را آغاز کرده است این شورا متشکل از مجید سرسنگی، ایرج راد، بهروز غریب‌پور، حسین مسافر آستانه، محمدعلی خبری، حسین پاکدل و ایوب آقاخانی است.

هر نمایشی که بخواهد در تالارهای تئاتر شهر اجرا شود باید ابتدا،  نظر این شورا را جلب کند و بعد به روی صحنه برود. این شورا برای سنگلج، مولوی و تالار هنر هم تشکیل می‌شود.

حسین پارسایی رئیس مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با فارس تشکیل این شورا را موجب پایین‌آوردن میزان خطا در انتخاب و تقسیم وظایف و مشارکت هنرمندان اعلام کرده و گفته است، سعی خواهد شد ضابطه بر رابطه چیره شود تا هیچ تنشی بوجود نیاید.

این در حالی است که بودجه سال 86 با سقف اعتبارات سال 85 برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 19216

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز