همشهری آنلاین: کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که "لانس آرمسترانگ"، دوچرخه‌سوار آمریکایی و رکورددار قهرمانی در رقابت‌های توردو فرانس می‌تواند تا زمان اعلام اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری، مدال برنز خود از بازی‌های المپیک 2000 سیدنی را نگه دارد.

L.Armstrong

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری، اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری چندی پیش با تایید مجازات‌های آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا علیه "لانس آرمسترانگ"، تمامی عناوین قهرمانی توردوفرانس را از این دوچرخه‌سوار 41 ساله پس گرفت و او را تا آخر عمر از دوچرخه‌سواری محروم کرد.

اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری با وجود این، هنوز محرومیت آرمسترانگ از قهرمانی‌هایی که وی از سال 1998 تا کنون به دست آورده را رسما به وی ابلاغ نکرده است.

"ژاک روگ"، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گفت: "ما باید منتظر بمانیم تا اتحادیه بین‌المللی رسما حکم محرومیت آرمسترانگ را به او ابلاغ کند و بعد از آن آرمسترانگ سه هفته فرصت خواهد داشت نسبت به حکم صادر شده درخواست تجدید نظر بدهد."

البته اعضای هیات اجرایی این کمیته، نظرهای مختلفی در این زمینه دارند که در نشست خود در شهر لوزان سوییس مطرح کردند.

برخی‌ها معتقدند آرمسترانگ نباید مدال‌هایش را نگه دارد، در حالی که برخی از ورزشکاران دوپینگی آلمان غربی سابق در دهه 1970 به دلیل محدودیت‌هایی که در قوانین مربوط به مجازات ورزشکاران دوپینگی وجود دارد، توانستند مدال‌هایشان را نگه دارند.

بر اساس قوانین کمیته بین‌المللی المپیک، برخورد با ورزشکارانی که بیش از هشت سال پیش اقدام به مصرف مواد نیروزا کرده‌اند، ممنوع است.

 

کد خبر 193906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز