همشهری آنلاین: در ادامه مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور دوشنبه (27 آذر) پنج دیدار انجام شد و تیم‌های پتروشیمی بندرامام، البدر بندرکنگ، مهرام تهران، فولاد ماهان اصفهان و همیاری زنجان بر حریفان خود غلبه نمودند.

basketball

به گزارش روابط عمومی فدارسیون بسکتبال، در اولین بازی تیم دانشگاه آزاد میزبان پتروشیمی بندرامام، صدر نشین مسابقات بود. دقایق ابتدایی مسابقه با برتری پتروشیمی آغاز شد. در حالی که این تیم 4-10 از حریف خود پیش بود، طوفان دانشگاه آغاز شد و با درخشش محمد جمشیدی و موسی نبی‌پور این تیم موفق شد 20 امتیاز پیاپی را کسب نماید و نتیجه بازی را 24-10 به سود خود تغییر دهد. این برتری در کوارتر دوم نیز ادامه داشت و دانشگاه با 19 امتیاز برتری به رختکن رفت. با شروع نیمه دوم کادر فنی تیم پتروشیمی تاکتیک خود را تغییر داد و یارگیری در تمام زمین را در دستورکار خود قرار داد. با افزایش فشار دفاع، بندرامامی‌ها فاصله امتیازات را به تدریج کمتر نمودند تا بالاخره در فاصله 3 دقیقه به پایان مسابقه مجددا توانستند از دانشگاه پیشی گرفته و در نهایت این مسابقه مهیج و زیبا را با حساب 83-85 به نفع خود به پایان ببردند. محمد جمشیدی با کسب 32 و حامد آفاق با 26 امتیاز از بهترین‌های این مسابقه بودند.

در استان هرمزگان دو دیدار حساس برگزار شد. در قشم تیم استقلال زرین میزبان همیاری زنجان بود که علیرغم انجام یک بازی زیبا نتوانست از پس میهمان قدرتمند خود بر آید و مسابقه را 63-69 واگذار نمود.

در دیگر دیدار این استان تیم البدر بندرکنگ مقابل شهرداری گرگان قرار گرفت. هر دو تیم بازی‌های هفته گذشته خود را با پیروزی به اتمام رسانده بودند و برای صعود در جدول رده‌بندی به دو امتیاز این دیدار چشم دوخته بودند. تیم البدر با حمایت خوب تماشاگران خود مسابقه را آغاز نمود اما شهرداری که برای برد بسیار مصمم نشان می‌داد نیمه اول را 23-29 به سود خود پایان داد. در نیمه دوم تیم البدر با فشار مضاعف و دوندگی بی‌امان عرصه را بر تیم شهرداری گرگان تنگ‌تر کرد و در پایان مسابقه موفق شد میهمان شمالی خود را با نتیجه 65-64 شکست دهد. با این پیروزی البدر به مکان ششم جدول صعود نمود. نکته جالب توجه در این مسابقه امتیازآوری بازیکنان جانشین در تیم البدر بود که موفق به کسب 44 امتیاز یعنی 67 درصد امتیازات گردیدند، در حالی که یاران جایگزین تیم شهرداری 18 امتیاز را برای تیم خود به دست آوردند.

دو تیم دیگر مدعی مسابقات، فولاد ماهان اصفهان و مهرام تهران در این هفته کار مشکلی پیش رو نداشتند و موفق شدند حریفان خود را مغلوب نمایند. تیم فولاد ماهان در ماهشهر میهمان صنایع پتروشیمی بود که موفق شد 62-88 این تیم را شکست دهد تا همچنان در مکان دوم جدول قرار داشته باشد.

در تهران نیز تیم مهرام موفق شد همشهری خود نفت سپاهان را با نتیجه 65 - 92 شکست دهد و با 14 امتیاز در جایگاه سوم جدول بایستد.

آخرین هفته مرحله رفت مسابقات روز پنجشنبه 30 آذر ماه برگزار می‌گردد.

 

کد خبر 194766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز