گروه اقتصادی: با حضور رئیس‌جمهور، چند طرح عمرانی و صنعتی در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

تولید

محمود احمدی‌نژاد دیروز یکهزار و 826 واحد مسکن مهر امیدیه را به‌صورت نمادین افتتاح کرد. این تعداد بخشی از 12هزار و750واحد است که دیروز همزمان افتتاح شد. دیروز همچنین بزرگ‌ترین کارخانه تولید خمیرمایه کشور به بهره‌برداری رسید. این کارخانه دارای ظرفیت تولید سالانه 10هزار تن خمیرمایه خشک است.

بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح خاورمیانه هم دیروز در اهواز به بهره‌برداری رسید. این تقاطع بزرگ غیرهمسطح شش بزرگراه و بنادر مهم کشور را به هم متصل می‌کند و کالاهای ترخیص‌شده در بنادر جنوب غرب کشور مانند آبادان، خرمشهر و ماهشهر از طریق آزادراه بندر امام خمینی(ره) اهواز به این تقاطع منتقل و از آنجا به مرکز و سایر نقاط کشور توزیع می‌شوند.

بزرگ‌ترین کارخانه تولید MDF از باگاس نیشکر در جهان نیز دیروز با حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس در خوزستان افتتاح شد. هزینه راه‌اندازی این کارخانه هزار و 300میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی 670 نفر به‌طور مستقیم است. کارخانه 100هزار تنی شکر خام و 175تنی شکر سفید شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدای استان خوزستان نیز افتتاح شد.

با راه‌اندازی این کارخانه ظرفیت اسمی تولید شکر از نیشکر در کشور به بیش از یک میلیون تن در سال می‌رسد و دو هزار و 200 نفر به‌طور مستقیم و سه‌هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار شده‌اند. پروژه آبیاری و زهکشی سلمان فارسی کشت و صنعت نیشکر خوزستان به مساحت دوهزار و 400هکتار با صرف هزینه‌ای بالغ بر 360میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 600 نفر افتتاح شد.

کد خبر 195674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز