یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دارایی پیشین یونان با حذف اسامی نزدیکانش از فهرست فراریان مالیاتی رسوایی جدیدی در این کشور به بار آورد.

ex minister

به گزارش ای بی سی نیوز، اسامی ثروتمندان نزدیک به جرج پاپاکنستانتینو ،وزیر پیشین دارایی یونان از فهرست موسوم به کریستین لاگارد ،دبیرکل صندوق بین المللی پول و وزیر پیشین دارایی فرانسه حذف شده است.
این فهرست را وزیرپیشین دارایی فرانسه در سال 2010 به یونان ارائه کرده بود. اسامی دو هزار یونانی که برای پنهان کردن دارایی هایشان از اداراه مالیات یونان حساب‌های مالی در سوئیس داشتند، در این فهرست قرار گرفته بود. حتی نام افرادی که با رشوه موفق شده بودند از میزان مالیات خود بکاهند نیز در این فهرستبه‌چشم می‌خورد.


دادستان پرونده تخلفات مالیاتی یونان با تایید این خبر گفت نام این افراد در فهرست اولیه وجود داشت اما بعد از دو سال اسامی آنان از فهرست پاک شده است.

حزب سوسیالیت پاسوک نیز در بیانیه‌ای ضمن تایید مدارک دال بر این کار به‌نرمیی کنار گذاشته شدن پاپاکنستانتینو را از حزبشان مطرح کرده‌است.
از سال 2010 به بعد تعدادی از اسامی از این فهرست ناپدید شدند. مطبوعات یونان به طور گسترده عنوان کرده اند این فهرست در یونان دست کاری شده است در حالی که وزیر پیشین دارایی مدعی است دخالتی در این قضیه نداشته است.

مردم یونان که به علت بحران اقتصادی و تدابیر بی سابقه ریاضتی تحت فشار زیاد قرارگرفته اند این رسوایی را غیرقابل قبول
می‌دانند.
یکی از روزنامه نگاران یونانی پیشتر به خاطر انتشار اسامی برخی از ثروتمندان یونانی که در فهرست لاگارد آمده اند، به دادگاه فراخوانده شده بود.اما با پیگیری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران دادگاه او را تبرئه کرد.

 

کد خبر 196161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز