همشهری‌آنلاین: در حالی که مالیات دهندگان آلمانی به شدت مخالف مشارکت برلین در برنامه اعطای کمکهای مالی جدید به یونان هستند پارلمان آلمان با این مساله موافقت کرد.

به گزارش اکونیوز به نقل از رویترز، دولت آنجلا مرکل از یک سو با فشارهای بین‌المللی برای اعطای کمک‌های مالی جدید به یونان روبرو است و از سوی دیگر به شدت نگران تاثیرات منفی سیاسی تصویب این برنامه بر انتخابات سال آینده آلمان است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و سیاسی تصویب اعطای کمک‌های مالی جدید به یونان به شدت به ضرر وجهه سیاسی مرکل و حزب وی در انتخابات سال آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش، از 584 رای نمایندگان پارلمان آلمان 473 رای موافق و 100 رای مخالف مشارکت این کشور در برنامه اعطای کمکهای مالی جدید به یونان بوده است.

مایکل گراس برومر رییس پارلمان آلمان تاکید کرد: اکنون نوبت یونان است که با اجرای اصلاحات ساختاری به دنبال کاهش بدهی و کسری بودجه باشد.

یونان باید تا سال 2020 میلادی میزان بدهی های خود را به کمتر از 124 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد.

وزیر دارایی آلمان نیز تاکید کرد: ورشکستگی یونان به ضرر کل اقتصاد منطقه یورو بود و شاید منجر به فروپاشی منطقه یورو می شد.
آلمان به دقت تحولات اقتصادی و مالی یونان را زیر نظر دارد و برنامه اصلاحات اقتصادی در این کشور را دنبال خواهد کرد.

براساس این گزارش، برخی کارشناسان اقتصادی و سیاستمداران آلمانی یونان را مانند جیب سوراخی می‌دانند که هر چه پول در آن بریزند، هیچ فایده‌ای ندارد.

یونان باید تا سال 2020 میلادی میزان بدهی خود را به کمتر ار 124 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد.

بر اساس توافق وزرای دارایی منطقه یورو و صندوق بین‌المللی پول ، یونان در ماه دسامبر بیش از 43.7 میلیارد یورو کمک مالی دریافت خواهد کرد.

میزان بدهی یونان هم اکنون به بیش از 170 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است و آلمان نیز به شدت مخالف بخشش مقداری از بدهی‌های یونان است.

این گزارش می افزاید: با ادامه روند کنونی، میزان بدهی یونان تا سال 2020 در بهترین حالت به 144 درصد و تا سال 2022 میلادی نیز به 133 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

یونان برای پنجمین سال متوالی با رکود اقتصادی و کاهش رشد تولید ناخالص داخلی روبرو شده است.رشد اقتصادی یونان در سه ماه دوم سال جاری نیز با افت 6.3 درصدی روبرو شده است.

کد خبر 192960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز