همشهری آنلاین: پیگیری دکتر لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برای عضویت این فدراسیون در مجمع کمیته ملی المپیک به بار نشست و این فدراسیون برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش کشورمان به عضویت مجمع کمیته ملی المپیک درآمد.

Poorkazemi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی، همزمان با بحث اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و در شرایطی که تا به حال فدراسیون پزشکی ورزشی عضو مجمع کمیته ملی المپیک محسوب نمی‌شد، با پیگیری دکتر پورکاظمی و حسن توجه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، در نشست روز سه‌شنبه (12 دی) هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، در نهایت فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان یکی از اعضای مجمع این کمیته انتخاب شد.

این عضویت به سه دلیل صورت گرفت:

1- متولی بودن فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو در بحث مبارزه با دوپینگ و این که ورزش کشورمان در بازی‌های آسیایی گوانگجو، المپیک و پارالمپیک لندن کاروان‌هایی کاملا پاک و عاری از دوپینگ داشت و از طرفی بحث مبارزه با دوپینگ یکی از بندهای اساسی منشور المپیک محسوب می‌شود.

2- تعامل فدراسیون پزشکی ورزشی با 51 فدراسیون ورزشی و 31 اداره کل ورزش و جوانان استان و در واقع متولی بودن این فدراسیون در حوزه سلامت ورزش کشور.

3- تنها فدراسیونی که در کمیته ملی المپیک مسئولیت یک کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون پزشکی را بر عهده دارد، فدراسیون پزشکی ورزشی است.

 

کد خبر 196588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز