همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت:کل پروژه صدر- نیایش در فروردین سال آینده افتتاح می شود ضمن اینکه احتمال گشایش مسیر شرق به غرب تونل در دهه فجر وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف که صبح امروز در دفتر سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران به ملاقات با مردم پرداخت، در جمع خبرنگاران درباره این نشست گفت: طبق روال ملاقات های مردمی که در روزهای دوشنبه همه شهرداران و مدیران و معاونان برگزار می کنند، امروز هم نوبت من بود که در خدمت شهروندان  باشم که به 1888 مراجعه کرده اند و مشکلاتی داشته اند که به نظر کارشناس 1888، حتما باید من در مورد آن ها تصمیم گیری می کردم.

شهردار تهران درباره مشکلاتی که در ملاقات مردمی به آنها رسیدگی کرده، توضیح داد: مهمترین موضوعات ما در شهرداری تهران در حوزه مسائل شهرسازی است. به ویژه که طرح جامع و طرح تفصیلی در حال اجراست و مردم عمدتا در رابطه با مسائل حقوقی درباره این طرح به ما مراجعه می کنند. وگرنه من امروز واقعا در زمینه خدمات، نظافت، فضای سبز یا بخش های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ... هیچ مراجعه ای نداشتم و مشکل همه مراجعان در زمینه شهرسازی بود.

وی افزود: بیشتر شهروندان به قوانین آشنا نبودند و بعضی هم مشکلاتی داشتند که ما باید در شهرداری برایشان حل می کردیم که در این زمینه تصمیم گیری شد تا انشاء الله این مشکلات حل شود.

قالیباف اضافه کرد: من همیشه اعتقاد داشته ام که این جلسات بیش از آنکه برای مردم مفید باشد، برای ما فایده دارد. چون ما درکی از اشکالات سیستم خود پیدا می کنیم و بر اساس آن، می توانیم سیستم را از اساس اصلاح کنیم تا مشکل کسانی هم که به این جلسات دسترسی پیدا نمی کنند، حل شود.

آخرین وضعیت تونل صدر نیایش

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره زمان بهره برداری از پروژه صدر- نیایش گفت: تونل نیایش و پل صدر در واقع دو پروژه مجزا هستند، اما کاملا به همدیگر برای سرویس دهی به مردم وابستگی دارند. این پروژه بر اساس زمان بندی تعیین شده قرار بود در 21 و 22 بهمن به بهره برداری برسد.

وی افزود: فکر می کنم کار تونل تا اوایل بهمن ماه حتما تمام می شود و تونل نیایش با همه استانداردهای مورد نیاز یک تونل در زمینه ساخت، نور، تجهیزات، آتش نشانی، تهویه، برق اضطراری و ... حاضر می شود که الحمدلله این کار به سرعت انجام شد. پل صدر هم یک پروژه منحصر به فرد است و فکر می کنم همه شهروندانی که از آن مسیر عبور می کنند، می بینند که در طراحی و اجرا، هیچ پروژه ای در کشور دارای ویژگی های این پل نبوده است.

قالیباف اضافه کرد: این پل به عنوان یک پل تک پایه حتی در دنیا هم معروف شده، به طوری که در انجمن تونل و پل که چندی پیش در تایلند برگزار شد و از سراسر دنیا در آن شرکت کرده بودند، پل صدر یکی از پروژه هایی بود که معرفی شد. در مورد پل، ما طبق زمان بندی کار خود را انجام داده ایم و حتما شهروندان، امروز جرثقیل هایی را که آنجا نصب می شود، دیده اند. چون از 48 ساعت پیش بارگذاری آنها شروع شده و هر هفته که مردم از اتوبان صدر عبور کنند، می بینند که با چه سرعتی این دانه ها به همدیگر وصل می شود و تا پایان سال کار ساخت پل به پایان می رسد.

شهردار تهران در توضیح علت تاخیر در افتتاح پل صدر گفت: این جرثقیل ها، جرثقیل های خاصی بود که حتما باید خارج از کشور مخصوص این پروژه طراحی و ساخته می شد. طبیعتا مشکلات ناشی از تحریم ها، ما را حدود 120 روز در ساخت و انتقال این جرثقیل ها به تهران برای نصب به تاخیر انداخت اما با همه این مشکلات، همکاران تلاش کردند و ال سی باز شد و پول انتقال یافت و کارهای فنی و ساخت انجام شد.

وی افزود: انتقال جرثقیل ها به کشور به تنهایی یکی از مشکلات ما بود که حل شد و امروز هم این جرثقیل ها نصب شده است. همکاران من قول داده اند دو ماه از این چهار ماه تاخیر را در حین کار جبران کنند و انشاء الله تلاش ما این است که در انتهای سال جاری و ابتدای سال آینده در فروردین ماه، بهره برداری کامل از این پروژه داشته باشیم.

احتمال گشایش یکطرفه تونل نیایش وجود دارد

قالیباف درباره احتمال افتتاح تونل قبل از پل گفت: ما توصیه ای برای افتتاح جداگانه تونل و پل نداریم. البته کار ما در تونل تمام است، ولی اگر ما ترافیک اضافی را از تونل نیایش به اتوبان صدر وارد کنیم، بدون اینکه از پل بهره برداری کنیم، یعنی حجم زیادی از ترافیک را وارد اتوبان صدر کرده ایم که همین الان هم ظرفیت ترافیک موجود را ندارد. البته من می توانم تونل را باز کنم، اما طبیعتا این کار، عاقلانه نیست و حتما مردم این را از بنده نخواهند پذیرفت.

وی افزود: البته پیشنهادی به ما شده که به صورت آزمایشی و موقت، فقط مسیر شرق به غرب و تونل شمالی را باز کنیم که این پیشنهاد در دست بررسی است، چون منطقی است که بخشی از بار ترافیکی را که در حال حاضر از صدر وارد مدرس می شود، وارد تونل کنیم. همکاران در حال بررسی این پیشنهاد هستند تا اگر این کار به نفع مردم باشد - که به نظر می رسد چنین است، حتما آن را در دهه فجر افتتاح کنیم. اگر هم چنین نشود، در انتهای سال همه پروژه را به صورت یکجا افتتاح می کنیم.

آْلودگی صاحب ندارد

شهردار در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره راه حل معضل آلودگی تهران در یک جمله گفت: من صریج می گویم که وقتی یک کار چند مسئول دارد، یعنی بی صاحب است!

کد خبر 197103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز