سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: سخنگوی وزارت نفت کاهش 40درصدی فروش نفت و 45درصدی وصول درآمدهای نفت و گازی را تکذیب و اعلام کرد:

ارائه هرگونه آمار و نقل قول‌های غیرمستقیم از وزیر و مدیران صنعت نفت، فاقد وجاهت است. پیش از این وزیر اقتصاد کسری بودجه دولت در سال‌جاری را تأیید کرد و بر افت درآمدهای نفتی صحه گذاشته بود. دو روز پیش غلامرضاکاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور وزیر نفت در این کمیسیون به نقل از رستم قاسمی گفته بود که درآمدهای نفتی ایران در 9ماه ابتدای امسال 40درصد و درآمدهای ناشی از فروش نفت و فراورده‌های نفتی 45درصد کم شده است.

دیروز اما علیرضا نیکزاد رهبر سخنگوی وزارت نفت درباره اظهارنظرهای کاتب مبنی بر کاهش 40درصدی فروش نفت و 45درصدی وصول درآمدهای نفت و گازی به نقل از وزیر نفت، گفت: مواضع رسمی وزارت نفت درباره مسائل جاری صنعت نفت صرفا از سوی وزیر و یا سخنگوی وزارت نفت مطرح خواهد شد. به گفته این مقام مسئول وزارت نفت، براساس نیازهای کشور و با رعایت منافع ملی نسبت به فروش محصولات صادراتی از جمله، نفت خام، میعانات گازی و سایر فراورده‌های صادراتی اقدام می‌کند. نیکزاد رهبر، تأکید کرد: افراد خارج از صنعت نفت به‌طور جدی از اعلام آمارهای مختلف و متناقض به نقل از مقام عالی وزارت نفت پرهیز کنند.

مهر تأیید وزیر اقتصاد بر افت درآمدهای نفتی

25آذرماه امسال وزیر اقتصاد دولت اظهار کرده بود: احتمالا تا پایان سال تنها 95هزار میلیارد تومان از مجموع 144هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده تحت عنوان «منابع بودجه عمومی دولت» تحقق خواهد یافت. وزیر اقتصاد، علت این کسری بودجه را کاهش 50درصدی درآمدهای نفتی کشور در سال‌جاری عنوان کرد، اما در عین حال قول داد که «با مدیریت منابع و درآمدها، هیچ مشکلی در پرداخت حقوق و دستمزد ایجاد نشود.»

 

کد خبر 197310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز