گروه حوادث: سارقان خشن برای اینکه به‌راحتی نقشه سرقت از مسافران را عملی کنند، ابتدا یک تاکسی زردرنگ دزدیدند و در یک روز از شش نفر زورگیری کردند.

زورگیری با تاکسی سرقتی


یک‌ماه پیش کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در جریان سرقت اموال مسافران از سوی سرنشینان یک تاکسی زرد رنگ قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری دزدان را شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سه سارق خشن سوار بر تاکسی زرد رنگ در خیابان می‌گشتند و بعد از سوارکردن زنان و دختران جوان، با تهدید چاقو و ضرب و شتم آنها اموالشان را می‌دزدیدند و پس از پیاده کردن طعمه‌هایشان، متواری می‌شدند.

از آنجا که سرقت‌ها با استفاده از تاکسی انجام شده بود، کارآگاهان با حساسیت ویژه‌ای تحقیقات خود را ادامه دادند و متوجه شدند که خودروی مورد نظر مسروقه است. بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان خشن ابتدا به‌عنوان مسافر سوار تاکسی شده و با تهدید چاقو آن را دزدیده‌اند و سپس با استفاده از آن، دست به زورگیری از مسافران زده‌اند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، تاکسی مسروقه درحالی‌که در کنار یکی از خیابان‌ها رها شده بود، پیدا شد. دزدان زورگیر بعد از سرقت اموال شش نفر با استفاده از این خودرو، آن را رها کرده و متواری شده بودند.

ماموران برای یافتن ردی از سارقان به سراغ مالباخته‌ها رفتند و با کمک آنها به چهره نگاری از دزدان پرداختند. آنها سپس به بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه دار دست زدند و متوجه شدند که یکی از سارقان به نام امیر از مجرمان سابقه‌داری است که به تازگی از زندان آزاد شده. با شناسایی این مرد، بررسی‌ها برای دستگیری او و همدستانش ادامه یافت و کارآگاهان با استفاده از اطلاعاتی که در پرونده او بود توانستند وی را ردزنی کنند. با شناسایی مخفیگاه امیر، این محل از سوی مأموران محاصره شد و در یک عملیات ضربتی مرد جوان و دو همدستش به دام پلیس افتادند. با انتقال متهمان به اداره آگاهی، آنها به زورگیری از مسافران اعتراف کردند و مدعی شدند بعد از سرقت تاکسی زرد، در یک روز از شش نفر زورگیری و بعد از آن خودروی مسروقه را در یکی از خیابان‌ها رها کردند.

سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعضای این باند از مجرمان سابقه دار هستند و از آنجا که آنها فقط در یک روز از شش نفر زورگیری کرده‌اند، در حال حاضر تحقیقات برای کشف دیگر جرائمی که اعضای این باند مرتکب شده‌اند از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان ادامه دارد.

کد خبر 197736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز