مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته بخشی از خط چهار مترو از محدوده شهرک بیمه تا فرودگاه مهرآباد امتداد خواهد یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران و با بیان این مطلب اظهار داشت: احداث ایستگاه مترو از فرودگاه ها امکانی است که در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه قرار داده شده و ما نیز در برنامه های خود این موضوع را مدنظر قرار دادیم.

تشکری هاشمی همچنین با اشاره به مورد توجه قرار دادن صنعت واگن سازی در کشور تصریح کرد: شهر تهران و کشور ما امروز مجهز به کارخانه بزرگ واگن سازی است که می تواند هم به شهر تهران و هم به کل کشور خدمات ارائه دهد.

معاون شهردار تهران با اشاره به سهم خودکفایی در بخش های مختلف مترو افزود: تاکنون در واگن سازی به 60 درصد خودکفایی، در تونل سازی به 100 درصد و در ساخت تجهیزات ایستگاهی به 70 درصد خودکفایی رسیده ایم که این مساله با توجه به حمایت های بی دریغ شورای شهر و مدیریت شهری تهران از مترو محقق شده است.

وی با اشاره به 12 خط متروی تهران مصوب شده در شورای شهر ادامه داد: تاکنون تنها 7 خط به تصویب شورای عالی ترافیک رسیده که امیدواریم احداث خط 8 و چهار خط اکسپرس نیز به تصویب این شورا برسد.

تشکری همچنین به اقدامات انجام شده در احداث تونل های مترو اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون در خط 6 مترو، پنج کیلومتر، در خط 7، یازده کیلومتر و در بخش جنوبی خط 3، دوازده کیلومتر بتون ریزی نهایی صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در بخش شمالی خط 3 مترو نیز، 50 درصد عملیات توسعه خط که شامل انجام 100 درصد عملیات حفاری و اجرای سازه نگهبان است، به انجام رسیده و این مسیر هم اکنون در حال اجرای بتون ریزی نهایی است.

به گفته وی اجرای تونل در مسیر 53 کیلومتری خط پرند نیز تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است.

تشکری هاشمی اظهار داشت: آمار اعلام شده به 140 کیلومتر تونل ساخته شده افزوده نمی شود، اما به عنوان درصد پیشرفت کار باید لحاظ شود.

کد خبر 197910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز