سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش مکزیک 200 نیروی پلیس و اعضای نیرو‌های امنیتی را به منظور بررسی روابط آن‌ها با گروه‌هایی که دست به جنایات سازمان یافته می‌زنند، دستگیر کرده است.

به نوشته ال موندو، ایالت نوئوو لئون که ایالت مرزی مکزیک با آمریکا است، در سال جاری شاهد موجی گستره از خشونت‌هایی بوده که تا کنون 51 کشته برجای گذاشته‌اند.گفته می‌شود خشونت‌ها و درگیری‌هایی که ایالت نوئوو لئون را در ماه‌های اخیر در موجی از خشونت و  ناامنی فرو برده‌اند، بیشتر بر سر قاچاق مواد مخدر ومسائل مرتبط درگرفته‌‌اند.

در میان کشته شدگان ماه‌های اخیر جسد 18 نفر از نیرو‌های پلیس نیز به چشم می‌خورد که گفته می‌شود با گروه‌های تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر در ارتباط بوده‌اند.این افراد در واقع آنگونه که گفته می‌‌شود قربانیان انتقام جویی میان گرو‌ه‌های تبهکار  و کارتل‌های مواد مخدر بوده‌اند.این کارتل‌های مواد مخدر در رقابت با یکدیگر برسر کنترل مسیر تجارت مواد مخدر به ایالات متحده آمریکا به سر می‌برند.

دولت مکزیک از زمان روی کار آمدن فلیپه کالدرون به عنوان رییس جمهوری جدید،  یکی از عمده برنامه‌های سیاسی خود را مبارزه با کارتل‌های مواد مخدر اعلام کرده است که در این راستا نیرو‌های پلیس نیز به ایالاتی که کارتل‌های افیونی در آن‌ها از نفوذ زیادی  برخوردارند، اعزام شده‌اند.

کد خبر 19811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز