معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه خان اصلی اجرای پروژه تکمیل اتصال بزرگراه باکری به آزاد‌راه تهران-کرج طی شده است، وعده داد که دو پل باقیمانده این تقاطع، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

سید مازیار حسینی با اشاره به اینکه آذرماه سال گذشته دو پل دسترسی شرق آزادراه تهران-کرج به شمال باکری و شمال باکری به غرب آزادراه زیر بار ترافیکی رفت، اظهار کرد: عملیات عمرانی احداث دو پل باقیمانده این تقاطع در جریان است که با تکمیل آن، باند شمال بزرگراه باکری به شرق آزادراه و باند غرب آزادراه به شمال باکری متصل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات اجرایی در جریان احداث این دو پل اظهار کرد: خط پنج مترو و آزادراه تهران-کرج به مثابه دو موجود زنده هستند که هیچ‌یک در طول شبانه‌روز نمی‌خوابند. به‌عبارت دیگر، تردد در این دو مسیر به‌طور مداوم در جریان است و برای تکمیل عملیات عمرانی پل‌ها، باید بدون دست‌کاری جریان ترافیکی این مسیرها، از روی آنها عبور کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه خط پنج مترو از روی سطح می‌گذرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، به‌دلیل برقی بودن این سامانه، برای عبور از روی خط باید حریم مشخصی رعایت می‌شد که به همین منظور طراحی ویژه‌ای برای این عملیات صورت گرفت.

معاون شهردار تهران افزود: هنگامی که ساخت پل‌های این تقاطع تکمیل شود، باید قالب‌بند از زیر پل آزاد شود، اما فاصله میان پل و کابل‌های برق کافی نبود. به همین‌خاطر طراحی ویژه‌ای برای این کار انجام شد که با وجود فاصله اندک کابل‌های برق و ناحیه زیر عرشه پل، امکان جدا کردن قالب‌بند به شیوه ایمن وجود داشته باشد و مترو بدون وقفه به‌کار خود ادامه دهد. وی افزود: خان اصلی تکمیل اتصال بزرگراه باکری به آزادراه تهران-کرج برای عبور از مترو انجام شده است.

کد خبر 198363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز