رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه در بودجه سال ۹۲ تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه تمام شده است و اتمام احداث بزرگراه‌ها و مترو در نظر گرفته شده است.

به گزارش تهران سما، مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران به منظور ارایه بودجه سال ۹۲ شهرداری به شورای شهر برگزار شد با بیان این مطلب افزود: بودجه سال ۹۲ شهرداری مانند سال‌های گذشته شامل دو بخش نقدی و غیر نقدی است که مسلما بخش غیر نقدی آن چند سال بعد محقق می‌شود.

چمران اظهار داشت: وقتی مجموع بودجه نقدی و غیر نقدی اعلام می‌شود به دلیل رقم بالای آن برای دیگران این تصور و توهم ایجاد می‌شود که شهرداری در پروژه‌های عمرانی دیگر نیازی به کمک ندارد و یا توقعات بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که در سال مورد نظر بودجه محقق می‌شود تنها بودجه نقدی است و نه غیر نقدی، تصریح کرد: حقا این بودجه نقدی هم برای تهران کم است.

رییس شورای شهر تهران افزود: بودجه در آخرین روز دی ماه تحویل شورای شهر شد و امیدوارم ما نیز به موقع آن را تصویب کنیم تا فرصت برای انجام کارهای مقدماتی برای سال آینده فراهم شود.

وی افزود: خوشبختانه ما بودجه را جدای از برنامه نمی‌دانیم و این بسیار مهم است که روی برنامه حرکت کنیم.‌‌ همان طور که شهردار تهران اظهار کردند، ما نیز به ویژه در شرایط کنونی بر صرفه جویی تاکید داریم. یعنی از کارهای غیر ضروری کاسته و کارهای ضروری را افزایش دهیم و در عین حال توسعه، آسیب نبیند و سرعت بیشتری یابد.

چمران تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۹۲ تمرکز بر روی پروژه‌های نیمه تمام شده است و اتمام احداث بزرگراه‌ها و مترو در نظر گرفته شده است.

وی به مساله دیون شهرداری اشاره کرد و گفت: در پرداخت دیون به مردم و پیمانکاران باید شفافیت وجود داشته باشد و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد مشکلات در این زمینه رفع شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما جریمه‌های ماده ۱۰۰ درآمد تلقی می‌شود گفت: مساله دیگر در بودجه تاکید بر درآمدهای پایدار به جای تاکید بر میزان تخلفات و تغییر کاربری است، کارهایی که در حوزه شهرسازی انجام می‌شد. خدا را شکر این اقدامات در شهرداری تهران سیر نزولی یافته و امیدوارم به جایی برسیم که دیگر چنین مواردی وجود نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهر را به بدن انسان تشبیه کرد و گفت: شهر مانند یک بدن است که باید به همه جای این بدن به مقدار نیاز خون رسانی شود. این کار نباید بدون برنامه صورت گیرد. اگر خون رسانی طبق برنامه انجام شود، بدن تند و تیز خواهد بود در غیر این صورت بخشی از بدن دچار تورم و بخشی دیگر دچار سستی می‌شود.

رئیس شورای شهر همچنین گفت: انشاالله با این برنامه و بودجه در خدمت رسانی به مردم  تهران موفق باشیم و شورا‌ها و شهرداری‌های کل کشور نیز بر خدمت صادقانه به خوبی عمل کنند و موفق شوند.

بر اساس این گزارش در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران پس از سخنان شهردار درباره بودجه ۹۲ اعضای شورا در حضور شهردار به ارائه نقطه نظراتشان درباره بودجه پرداختند.

کد خبر 198702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز