گروه شهری: مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معصومه‌آباد عضو شورای اسلامی و کارشناسان شورای شهر، از پروژه‌های بزرگ فرهنگی باغ کتاب تهران و پانورامای بیت‌المقدس بازدید کردند.

شورای شهر

در این بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز رضایت از روند اجرای پروژه‌ها از پیشرفت این پروژه‌ها تقدیر کرد. مرتضی طلایی در جریان این بازدید ضمن شنیدن گزارش فعالیت‌های انجام شده و روند اجرای پروژه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم و جدی حوزه فرهنگ را موضوع کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از باغ کتاب تهران تا حد بسیار زیادی معضلات دسترسی به کتاب حل خواهد شد.

علی اصغر مونسان، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در این بازدید گزارشی از عملکرد فعالیت‌های انجام شده، پروژه‌های مصوب، منابع و اعتبارات در سال 91 ارائه و با توجه به پیشرفت پروژه‌ها و رو به پایان بودن آنها از همکاری بخش‌های مختلف در تکمیل این پروژه قدردانی کرد. وی در این‌باره افزود:

در تمام طول سال، مخاطبان با فراغ بال می‌توانند به باغ کتاب مراجعه داشته باشند و براساس موضوع مورد علاقه خود از سالن‌ها بازدید کنند و با کمک کتابدارانی که به جای فروشندگان سنتی در سالن‌ها مستقرند به یافتن و سفارش کتاب اقدام کنند. نیاز مخاطب درنظر گرفته می‌شود و بازخورد نظرات مخاطبان در تغییر و بهبود دسته‌بندی‌ها نقش اصلی را دارد. این مجموعه پس از بهره‌برداری میزبان نمایشگاه‌های تخصصی و فصلی و درصورت فراهم‌شدن شرایط مناسب و درخواست متولیان دولتی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب خواهد بود.

وی درخصوص موزه پانورامای بیت‌المقدس گفت: از ویژگی‌های فنی این موزه می‌توان به قطر 40متری گنبد و بتن مسلح آن اشاره کرد که 27متر از سطح زمین ارتفاع دارد و با اجرای بخش مفهومی به انعکاس رویدادهای اشغال، مقاومت و آزادی خرمشهر در دوران دفاع‌مقدس می‌پردازد. وی افزود: این پروژه از سه پانورامای بزرگ دنیا و نخستین در خاورمیانه محسوب می‌شود که از نظر حجم، اندازه و تأثیرگذاری منحصر به فرد بوده و به لحاظ استفاده از فناوری نوین با دیگر پانوراماهای ساخته شده در خاورمیانه قابل مقایسه نیست.

کد خبر 200197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز