گروه شهری: تمام اقدامات شهرداری در حوزه عملکردی به‌صورت برخط (آنلاین) قابل مشاهده است و گزارش‌ها به‌صورت سه و شش ماهه در اختیار شورای اسلامی شهر به‌عنوان نهاد نظارتی قرار می‌گیرد.

سید مناف هاشمی، معاون هماهنگی و توسعه شهری در همایش تحول اداری در مدیریت شهری که در برج میلاد برگزار شده بود، گفت: قرار است تا سال 1404جایگاهی عالی در منطقه پیدا کنیم که اگر نتوانیم خود را رصد کنیم نمی‌توانیم به این چشم‌انداز و اهداف برسیم. به همین مناسبت تدوین برنامه عملیاتی بلندمدت و میان‌مدت، حرکت به سمت شهر الکترونیک، تأکید بر شفاف‌سازی‌ امور اعتباری، چابک‌سازی‌ و همچنین توسعه درآمدهای پایدار ازجمله رویکردهای عمده در تحول سازمانی شهرداری تهران هستند.

به گفته معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی، امکانات زیرساختی شهرداری تهران در حوزه‌ آی تی، فیبر نوری و... قابل رقابت با وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات است. همچنین در راستای چابک‌سازی‌ در شهرداری 20شرکت در حال واگذاری یا ادغام هستند و 10شرکت در حال تصویب برای ادغام یا واگذاری است.

همچنین واگذاری 50درصد اتوبوس‌ها به بخش خصوصی و تجهیز 100درصدی ناوگان اتوبوسرانی به بلیت الکترونیک، افزایش دفاترخدمات الکترونیک از 22دفتر در سال86 به123دفتر در سال91 و کسب رتبه برتر مبارزه با فساد ازجمله دیگر تحولات رخ داده در شهرداری است. هاشمی در توضیح دیگر تحولات رخ داده در شهرداری تهران ظرف هفت سال گذشته افزود: در تدوین بودجه سهم جنوب و شرق تهران را نیز تغییر داده و بیشتر می‌کنیم تا تدبیر شهردار تهران و عدالت مدنظر شهرداری در راستای کاهش نقاط کم توسعه و توجه به این نقاط انجام شود.

کد خبر 202737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز