مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر اهمیت رویکرد یکپارچه برای دستگاه‌های متولی در مواجهه با مسئله فرسودگی بافت‌های شهری گفت:

حدود 30 دستگاه متولی نوسازی هستند که مسئولیت خدمات‌رسانی به حوزه بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری را بر عهده دارند و چنانچه میان این دستگاه‌ها موازی کاری صورت گیرد، همه تلاش‌های انجام شده بی‌نتیجه خواهد ماند.علیرضا جعفری با بیان این مطلب گفت: مسئله مسکن و فرسودگی، یک مسئله استراتژیک است و ضروری است رویکرد دستگاه‌های متولی امر نوسازی برای مواجهه با این مسئله مشخص شود. وی با تأکید بر ضرورت دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری، تصریح کرد: دامنه تهدیدات در بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری هر روز گسترده‌تر و جدی‌تر از قبل می‌شود و به همین منظور باید فکری جدی در این خصوص صورت گیرد.

جعفری خاطرنشان کرد: حدود 30دستگاه متولی نوسازی هستند که مسئولیت خدمات رسانی به حوزه بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری را بر عهده دارند و چنانچه در بین این دستگاه‌ها موازی کاری صورت گیرد، همه زحمات و تلاش‌های انجام شده بی‌نتیجه خواهد ماند. جعفری تولید مسکن را با مسئله ساماندهی و ایمنی مسکن متفاوت دانست و گفت: لازم است مسکن‌های موجود در بافت‌های شهری از کیفیت مطلوب زندگی در نگاه توسعه یافتگی برخوردار باشند و ایمنی، نگهداشت و ارتقای سطح کیفیت مسکن ازجمله وظایف مهم دستگاه‌های متولی امر نوسازی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به رایگان شدن عوارض صدور پروانه و ارائه تراکم تشویقی به‌عنوان مهم‌ترین علت‌های رشد نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور تصریح کرد: چنانچه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح کشور عمومی شود، قطعاً روند نوسازی در کلانشهرها نیز تغییر خواهد کرد.

کد خبر 201230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز