همشهری‌آنلاین - نیوشا صداقت کیش: همایش علمی مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران با حضور اساتید دانشگاه، پژوهشگران، و مدیران اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، 24 بهمن در محل سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

همایش مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران

دیپلماسی فرهنگی یکی از موضوعات این همایش ارتباط نزدیکی با موضوع بازاریابی اجتماعی دارد، چرا که بازاریابی اجتماعی نیز در پی ارتقای سطح رفاه فردی و جامعه است.

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، در این همایش که به میزبانی شهرداری منطقه 7 تهران، برگزار شد دکتر میرعباسی شهردار منطقه 7 ضمن خیرمقدم به حاضران، گفت: پیش شرط مدیریت فرهنگی شهر تهران، معماری فرهنگی است.

دکتر میرعباسی افزود: معماری فرهنگی عبارت است از رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب.

وی با تاکید بر لزوم تفکر سیستمی در حالات و رفتار سازمان، افزود: تفکر سیستمی باعث افزایش حوزه دید شده و بجای پرداختن به امور به رابطه ها توجه دارد.

شهردار منطقه 7 تصریح کرد: با ایجاد فرهنگ مدیریت شهری می توانیم تغییرات بنیادین در اجزاء مدیریت شهری ایجاد کنیم.

در ادامه، دکتر سید رضا صالحی امیری، دبیر عملی همایش، گفت: ما در این همایش بدنبال ترسیم و تدوین الگویی از مدیریت استراتژیک فرهنگی، برای شهرداری، در سطح کلانشهر تهران هستیم.

وی با اعلام این مطلب که مدیریت استراتژیک فرهنگی مدل و الگویی از توسعه فرهنگی است، افزود: مدیریت استراتژیک، یک مدیریت کل نگر، آینده نگر، و سیستمی است.

دکتر صالحی امیری، درباره مقالات این همایش گفت: از مجموع 60 مقاله رسیده، 10 مقاله گزینش شده که در این همایش ارائه، و بقیه در قالب کتابی تحت عنوان مجموعه مقالات همایش علمی مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران (ماتریس فرهنگی) منتشر شد.

سپس دکتر محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، و رئیس همایش درباره ماتریس فرهنگی شهروندی سخنرانی کرد.

وی با تاکید بر ضرورت وجود حیات مدنی در شهرها افزود: در چارچوب ماتریس فرهنگی شهروندی، مسئولیت‌های هر حوزه مشخص می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اظهار داشت: ماتریس فرهنگی شهری، مقوله هایی چون اخلاق شهروندی، تحکیم بنیان خانواده، رعایت مسائل همسایگی، آسیب های اجتماعی، هویت بصری شهر، حمل و نقل عمومی، ایمنی ساختمان‌ها، آمادگی برای مواجهه با بحران‌های طبیعی و ... را در بر می‌گیرد.

پس از وی احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، سخنرانی خود را با عنوان فرهنگ سنگ بنای شهرهای جهانی آغاز کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب که شهر، محل ظهور و بروز فرهنگ است، افزود: در جامعه امروز ساختارهای فرهنگی و اجتماعی زیربنای شهرها محسوب می شوند.

عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: وظیفه شهرداری ها از حوزه خدمات به حوزه نقش آفرینی در شهر، به عنوان کارگشای مدنی تغییر یافته است.

وی بیان داشت: وظیفه اصلی شهرداری، مدیریت برای حل تعارض‌ها و تناقض‌های میان خواسته‌های مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

مسجدجامعی در پایان، گفت: برای تبدیل به شهری جهانی، برخورداری از دیپلماسی فرهنگی ضروری است.

گفتنی است در این همایش کتاب‌های مجموعه مقالات همایش (3 جلد) و کتاب برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تالیف دکتر ابراهیم حاجیانی رونمایی شد.

همچنین مراسم اختتامیه این همایش با حضور دکتر محکی، مدیر کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، و دکتر سیدرضا صالحی امیر، دبیر عملی همایش برگزار شد.

more  تصاویر همایش مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران

کد خبر 201395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز