همشهری آنلاین: مراسم یادبود حسین حداد با عنوان «خواب خاطره» در سالن اجتماعات انجمن قلم ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم بزرگداشت این نویسنده، پژوهشگر و مدیر دفتر پژوهش‌های مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، سیدمهدی شجاعی با استناد به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: در بستر ادبیات و هنر می‌توانیم تلاش معاش خود را با تلاش ذخیره آخرت همگام و همسو کنیم. همچنین اهل ادب و هنر این توفیق را دارند که در جهت جلب رضایت خداوند و دعوت مردم به سمت مبانی دینی گام بردارند.

او این توفیق را عنایت خداوند به اصحاب قلم و هنر دانست و افزود: از سویی این حساسیت درباره‌ی اهل ادب و هنر است که به همان میزانی که آثاری از آن‌ها باقی می‌ماند، به همان نسبت حساب و کتاب سنگین‌تری در آخرت دارند.

این نویسنده‌ همچنین تصریح کرد: همواره باید تلاش‌مان توأم با این نگاه باشد که اثری را ارایه کنیم تا بتوانیم با خود به آن دنیا ببریم و آن را به پیشگاه خداوند عرضه کنیم.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: تلقی من درباره حسین حداد این‌گونه است. او به واقع می‌دانست آن‌چه را که انجام می‌دهد، به عنوان توشه‌ای با خود به آن دنیا می‌برد. آن‌چه او انجام می‌داد، اعتلا بخشیدن به ادبیات متعهد بود.

در ادامه جواد محقق با بیان خاطره‌ای از حسین حداد گفت: هر کدام از این نشست‌ها برای ما می‌تواند تلنگری باشد تا در زمان حیات قدر یکدیگر را بدانیم و قضاوت‌های‌مان بر اساس عدل و انصاف باشد. همچنین پس از مرگ هم دچار تملق‌گویی نشویم.

او همچنین با تأکید بر این‌که ضروری است این دست بزرگداشت‌ها را در زمان حیات افراد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بزرگداشت کسی به معنای نفی نقد آثار آن فرد نیست. از سویی اگر کسی نقدی بر آثار دیگری داشت، آن را به حساب دشمنی و موارد منفی نگذاریم.

امیرحسین فردی هم با یادآوری خاطراتی از حداد گفت: زندگی وارسته حسین حداد برای ما الگویی است و همواره این را به ما یادآوری می‌کند، که بار امانت انقلاب اسلامی را به سلامت به مقصد برسانیم.

فردی با بیان این که اتحاد و انسجام یکی از دغدغه‌های حسین حداد بوده است، افزود: او از غربت نسل‌ جنگ در انقلاب اسلامی حرف می‌زد؛ نسلی که تا آخرین لحظه در جبهه‌های جنگ از آرمان‌های خود دست نکشید.

در سوگ‌نشست حسین حداد، عباس براتی‌پور چند شعر خواند، و همسر حداد نیز به بیان خاطراتی از زندگی مشترک خود با او پرداخت.

در ادامه با نمایش فیلم کوتاهی که به تبیین فعالیت‌های این نویسنده اختصاص داشت، ذکر شد: حسین حداد سال 1339 در شهرستان ساوه به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بود. همچنین از سال 1368- 1359 در روستاهای دورافتاده همدان، ساوه و قزوین خدمت کرد.


درباره تألیفات حداد هم اشاره شد که نزدیک به 30 اثر تألیف و تدوین کرده و هفت جلد کتاب پژوهشی از وی در دست انتشار است.

کد خبر 20159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز