گروه حوادث: ده‌ها نفر از مردم لس‌آنجلس در طرفداری از افسر اخراجی پلیس این شهر که گفته می‌شود دست به‌خودکشی زده است، تظاهرات کردند.

افسر اخراجی

افسر اخراجی که کریستوفر دارنر نام داشت متهم به قتل چند نفر بود و از حدود دو هفته پیش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و حتی برای دستگیری او جایزه یک‌میلیون دلاری تعیین شد . این افسر 33ساله پس از آن تحت تعقیب قرار گرفت که سه نفر از همکارانش را به گلوله بست و باعث مرگ یکی از آنها شد. او پیش از این جنایت دختر رئیس پلیس سابق لس‌آنجلس و نامزد او را نیز به ضرب گلوله به قتل رســانده بود.

کریستوفر دارنر پیش از شروع جنایاتش، نامه‌ای 14صفحه‌ای در اینترنت منتشر کرده و در آن نوشته بود که اخراج وی از نیروی پلیس توطئه‌چینی، ناعادلانه و به‌خاطر تبعیض نژادی بوده است. به همین دلیل او تصمیم گرفته از تمامی کسانی که در اخراج وی نقش داشته‌اند، انتقام بگیرد.

به‌دنبال جنایات افسر اخراجی، صدها نفر از نیروهای پلیس برای دستگیری او بسیج شدند تا اینکه کلبه‌ای در کوهستان که محل اختفای مرد جوان بود شناسایی و محاصره شد. پلیس اعلام کرده که در پی درگیری مسلحانه بین پلیس و افسر اخراجی در کلبه جنگلی، این مرد دست به‌خودکشی زده است.

با این حال با اعلام خبر خودکشی افسر اخراجی، ده‌ها نفر از مردم لس‌آنجلس به طرفداری از او دست به تظاهرات زدند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که آنها از اقدام به قتل دارنر حمایت نمی‌کنند بلکه در اعتراض به فساد و بی‌رحمی پلیس در پرونده دارنر و ادعاهای دارنر مبنی بر نژادپرستی و رفتار غیرمنصفانه اداره پلیس لس‌آنجلس، دست به تظاهرات زده‌اند.

کد خبر 201842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز