گروه شهری: دیروز معاون مالی اداری شهردار تهران خبر داد که سال آینده تسویه مطالبات پروژه بزرگراه امام علی به‌رغم تمام مشکلات ازجمله تغییر نرخ ارز به پایان خواهد رسید.

وی در نشستی که به مناسبت پنجمین همایش مالیه شهرداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی با خبرنگاران داشت از مسئولیت سنگین تأمین مالی در شهرداری تهران سخن گفت و افزود: هم‌اکنون 15هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم بدون اینکه هیچ کمک مالی از سوی دولت انجام شود، به‌عنوان مثال یارانه‌ای که دولت باید در بخش بلیت اتوبوس و مترو پرداخت کند، محقق نمی‌شود.

حسین محمد پورزرندی از ضرورت چابک‌سازی‌ مقررات سخن گفت و افزود: برای ال سی پروژه‌های عمران شهری ازجمله خط چهار مترو ما سه سال وقت صرف کردیم و 450 امضا‌‌ جمع شد به همین دلیل است که به‌دنبال ساده‌سازی‌ مقررات و چابک‌سازی‌ روال اداری هستیم.

پورزرندی همچنین در خصوص اقتصاد مقاومتی و مدیریت درآمدهای شهرداری به‌عنوان یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی، گفت: امروزه از حدود 10هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری 50درصد بودجه نقدی و 50د‌رصد غیرنقدی است که این نشان‌دهنده شفاف‌سازی‌ و تحولات مالی رخ‌داده در شش سال اخیر است.

وی ادامه داد: در سال‌های83 و 84 ، درآمد پایدار شهرداری 12درصد بود که تا پایان امسال به 40درصد خواهد رسید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف دو سال آینده 50درصد درآمدها به‌صورت پایدار تأمین خواهد شد که این امر می‌تواند در کاهش دغدغه‌های مدیریت شهری در انجام هزینه‌های تکلیفی‌اش مؤثر باشد.

به گفته پورزرندی شهرداری تهران موفق شده است با اندیشیدن تدابیر اقتصادی موفقیت‌آمیز خود و شفاف‌سازی‌ مالی، بیش از چهار هزار میلیارد تومان تأمین مالی انجام دهد. حتی به‌گفته خبرگان اقتصادی، شهرداری تهران به‌عنوان نهادی نمونه معرفی شده که در حسابرسی‌های مالی خود در سال 88 تنها دو دهم درصد مغایرت داشت که این نیز به‌دلیل اصلاح کد بودجه اتفاق افتاد اما قول می‌دهیم در سال90 هیچ‌گونه مغایرتی از سوی حسابرسان مستقل مشاهده نشود.

کد خبر 201873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز