همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری در طرح های آتی توسعه این حوزه خبر داد.

70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای طرح‌های توسعه فلات قاره

به گزارش ایرنا، محمود زیرکچیان‌‌زاده در دومین کنگره ملی نظام پیمانکاری در صنعت نفت با اشاره به تشکیل سه قطب انرژی در خلیج فارس، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، جزیره لاوان به قطب پتروشیمی تبدیل شده و با انتقال 3 میلیارد فوت مکعب گاز به این جزیره، خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی تامین و امکان صدور مستقیم محصولات تولیدی به بازارهای جهانی فراهم شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره افزود: برای بخش بالادستی باید 12 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و برای توسعه صنایع پتروشیمی در این جزیره باید 16 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود.

زیرکچیان‌زاده با اشاره به برنامه تبدیل جزیره قشم به قطب تولید برق در خلیج فارس گفت: هم اکنون برای تولید 12 هزار مگاوات برق در این قالب، پروژه تولید برق از گاز را برنامه ریزی کرده ایم و شرکت مپنا نیز کار در این زمینه را آغاز کرده است.

وی افزود: در این حوزه هشت میلیارد یورو در بخش بالادست (تولید گاز از میدان فروز بی ) و 7.2 میلیارد یورو برای ساخت نیروگاه و تولید 6 هزار مگاوات برق سرمایه گذاری خواهد شد.

زیرکچیان‌زاده با بیان این که جزیره سیری نیز به قطب صادرات گاز تبدیل خواهد شد، گفت: در بلوک فارسی برای توسعه میادین فروز Aو B و بینالود به 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش بالادستی نیاز داریم ضمن این که 16 میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی این منطقه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با تشریح برنامه های در دست اجرای این شرکت اظهار داشت: 10 میدان فلات قاره را به صورت سه بعدی لرزه‌نگاری کردیم و لرزه‌نگاری 4 میدان دیگر نیز به زودی انجام خواهد شد و 17 حلقه چاه در حال حفر روی میادین جدید است.

زیرکچیان زاده با اشاره به توان پیمانکاران داخلی تاکید کرد: هم اکنون از صفر تا 100 یک پروژه با سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری را می توانیم به پیمانکاران داخلی واگذار کنیم که این کار می‌تواند نظام پیمانکاری را تقویت کند.

کد خبر 202101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز