گروه اقتصادی: افت شدید قیمت سکه و ارز در سه روز گذشته سبب شد تا دیروز دلالان در بازار مقاومت زیادی در برابر این کاهش از خود نشان دهند که گرچه در نهایت توانست قیمت‌ها را افزایش دهداما در ساعات پایان روز دوباره قیمت‌ها روبه کاهش گذاشت.

گذری هرچند کوتاه در خیابان فردوسی حاکی از تکاپوی شدید دلالان برای اخلال در بازار و افزایش قیمت‌هاست. دیروز همچنین تعدادی از سکه فروشان عرضه سکه را متوقف و بسیاری قیمت‌ها را از روی تابلوها پاک کردند. با وجود این بانک مرکزی براساس پیش‌بینی‌های بلندمدت خود قیمت سکه‌های پیش فروش را کاهش داد که می‌تواند علامتی برای تداوم سقوط قیمت‌ها در بازار باشد.

بازار دوباره گیج شد

شرایط روز گذشته بازار به طرز جالبی یادآور حال و هوای خیابان فردوسی در زمان اوج‌گیری قیمت‌ها بود. مغازه‌های خالی، رفت‌وآمد دلالان در پیاده‌رو و چهره نگران عابرانی که درصدد خرید یا فروش دلار و سکه هستند تصاویری است که در هر دو صورت در بازار مشاهده می‌شود. دیروز همچنین مرکز خرید و فروش سکه و دلار تهران شاهد قیمت‌های متفاوت برای کالاهای یکسان بود اما در ساعات پایانی قیمت‌ها رو به کاهش گذاشت . دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 345هزار تومان و نیم سکه 670هزار تومان به فروش رسید. همچنین دلار در بازار آزاد 3380تومان و هر یورو 4450تومان قیمت خورد.

وزیر اقتصاد: افزایش عرضه دولتی ارز

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه افزایش تزریق ارز به مرکز مبادلات از دلایل کاهش نرخ ارز در بازار بوده است، گفت: البته کاهش برخی التهابات ناشی از فشار تحریم‌ها نیز در کاهش نرخ ارز مؤثر بوده است. سیدشمس‌الدین حسینی افزود: گشایش‌هایی در بازار ارز به‌وجود آمده و بانک مرکزی براساس منابع ارزی به‌دست‌آمده تلاش می‌کند عرضه ارز را در روزهای پایانی سال افزایش دهد. وی درباره کاهش قیمت سکه‌ در بازار و نارضایتی افرادی که در روزهای اولیه سکه پیش‌فروش خریده‌اند، گفت: من هم از مسئولان بانک مرکزی شنیده‌ام که کسانی که نگرانی دارند می‌توانند به بانک مراجعه کرده و پولشان را پس بگیرند.

کد خبر 204189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز