حالا گوگل بخشی طراحی کرده به نام Inside Search که پاسخی است به تمامی این سوالات. در این بخش صفحهای وجود دارد تحت عنوان How search works که گوگل در این صفحه از اینفوگراف پویایی برای تعاملی کردن فرآیند چرخه کار موتور جستجوی خود الهام گرفته است و روند جمع آوری اطلاعات، ایندکس شدن صفحات و همین طور مقابله با اسپمها را به نمایش گذاشته است. در طول این اینفوگراف با قرار گرفتن روی شمایل نکات جالبی از گوگل را مشاهده خواهید کرد.
محدوده اول این اینفوگراف دارای دو بخش خزندهها و نحوه ایندکس شدنها است. اول اینکه گوگل چطور صفحات را پیدا میکند (خزندهها/Crawler)، دوم اینکه چطور آنها را برای قابلیت جستجو شدن ذخیره میکند (ایندکس)
محدوده دوم در ارتباط با رتبهبندی صفحات به وسیله الگوریتمها است. گوگل در اینجا ۲۰۰ شاخص برای این رتبه بندی در نظر میگیرد که نتیجه کار آن در نهایت بعد از گذر از این فیلترها در قالب نتایج جستجو برای کاربر به نمایش درخواهد آمد که کسب رتبه بالا سبب قرارگیری در صدر نتایج خواهد بود.
محدوده بعدی مربوط به مبارزه با هرزنامهها (اسپم) است. گوگل لیستی از انواع هرزنامههای رایج در وب را نشان میدهد و نکته جالبی را مطرح میکند که قادراست هرزنامهها را به صورت زنده از نتایج جستجو حذف نماید، گوگل نتایج حاصل از این مبارزات را بروی نمودارهایی ترسیم کرده است.
با کلیک روی این لینک میتوانید اینفوگراف را در سایت گوگل مشاهده کنید.