همشهری آنلاین: محمد سرشار اعلام کرد: حوزه هنری استان تهران از فیلمنامه نویسانی که علاقمند هستند درباره سبک پوشش ایرانیان آثاری را در قالب فیلمنامه خلق کنند، حمایت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، رییس حوزه هنری استان تهران گفت: کلیه هنرمندانی که دارای دغدغه یا ایده هایی برای نگارش فیلمنامه کوتاه هستند، می‌توانند با مراجعه به بهنام بهادری، مسئول واحد آفرینشهای سینمایی حوزه هنری استان تهران یا ارسال پیشینه هنری خود از طریق رایانامه، در این کارگاه شرکت کنند.

سرشار افزود: بر اساس فرآیند طراحی شده، در گام نخست، فیلمنامه نویسان علاقمند به نگارش اثری با موضوع مد لباس و سبک پوشش، از دومین جشنواره مد و لباس فجر دیدن می‌کنند.

در گام دوم، پس از آشنایی فیلمنامه نویسان با توانمندیهای طراحان ایرانی لباس، آنان در نشستهای تخصصی با حضور دست اندرکاران ساماندهی وضعیت مد لباس شرکت می‌نمایند و به گفت و گو با ایشان درباره قوتها و ضعفها و فرصتها و تهدیدهای موجود در این عرصه می‌نشینند.

رییس حوزه هنری استان تهران درباره گام سوم این طرح گفت: در مرحله سوم، کارگاههای فنی فیلمنامه نویسی برگزار می‌شود و ایده های فیلمنامه نویسان مورد بررسی استادان و کارشناسان فیلمنامه نویسی و طراحی مد لباس قرار می‌گیرد تا امکان نگارش فیلمنامه های پنج تا پانزده دقیقه ای تا نیمه اردیبهشت ١٣٩٢ مهیا شود.

محمد سرشار اضافه کرد: حوزه هنری استان تهران با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٣٠ فیلمنامه برگزیده این کارگاه فیلمنامه نویسی حمایت خواهد کرد.

همچنین برای ساخت فیلم کوتاه یا پویانمایی براساس ١٠ فیلمنامه برتر دارای شرایط لازم اقدام خواهد شد.

فیلمنامه نویسان علاقمند به شرکت در این طرح می‌توانند به حوزه هنری استان تهران به نشانی خیابان شهید احمد قصیر، کوچه ١٢، شماره 3 مراجعه کنند یا پیشینه تخصصی خود را به نشانی info@artehran.ir ارسال کنند.

همچنین شماره تلفن 3-88736392 پاسخگوی سؤالات احتمالی خواهد بود.

کد خبر 204730

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز