همشهری آنلاین: گسستگی و اختلاف در میان ائتلاف مخالفان دمشق با انتخاب یک تبعه امریکایی به عنوان رئیس دولت به اصطلاح موقت سوریه، بالا گرفته است.

به گزارش پرس تی وی پس از انتخاب غسان هیتو به عنوان رئیس دولت به اصطلاح موقت مخالفان سوری، دست‎کم ۱۲ عضو کلیدی گروه اصلی مخالفان سوری موسوم به شورای ملی سوریه روز چهارشنبه اعلام کردند عضویت خود را در شورا به تعلیق درخواهند آورد.

این گروه ۱۲ نفره، افرادی چون سهیر عطاسی معاون ائتلاف و ولید البونی سخنگوی شورا را در بر می‎گیرند.

از جمله افراد دیگر این شورا که عضویت خود را به تعلیق درآورده‎اند عبارتند از کمال لبوانی، مروان حاج ریفای، یحیی الکردی و احمد الاسی جبرا.

بر اساس اخبار منتشر شده، برخی منابع اعلام کرده‎اند، انتظار می‎رود افراد بیشتری از اعضای ائتلاف مخالفان سوری، عضویت خود را در ائتلاف به تعلیق درآورند.

این گروه از افراد با انتشار بیانیه‎ای در همین خصوص اعلام کرده‎اند که تصمیمات ائتلاف از خارج به آن دیکته می‎شود و در جریان تصمیم‎گیری‎ها به اصول دموکراتیک احترام گذاشته نمی‎شود.

خانم عطاسی اعلام کرده است که وی قصد ندارد بازیچه دست قدرت‎های خارجی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، هیتو ۵۰ ساله روز سه‎شنبه پس از حدود ۱۴ ساعت شور و مشورت، از جانب حدود ۳۵ تن از سران مخالفان سوری در استانبول انتخاب شد.

برخی از اعضای شورای که با انتخاب هیتو به عنوان رهبر دولت به اصطلاح موقت سوریه مخالف بودند، محل جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

هیتو یک مدیر آی تی است که سال‎هاست در امریکا زندگی می‎کند.

وی هرگونه مذاکره با دولت بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه را به منظور پایان دادن به بحران دو ساله این کشور، رد کرده است.

ائتلاف ملی مخالفان سوری که ۶۲ عضو دارد، در ترکیه مستقر است و از جانب غرب و متحدان غربی‎ها در منطقه از جمله قطر، حمایت می‎شود.

کد خبر 205952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز