پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش آمریکا از پرواز دو بمب‌افکن B-2 مجهز به کلاهک هسته‌ای بر فراز کره جنوبی خبر داد.

جنگنده

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بمب‌افکن‌های "اسپریت" B-2 مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای امروز (پنجشنبه 8 فروردین) در اعلام حمایت از سئول به پرواز درآمدند.

این اولین بار است که ارتش آمریکا علنا عملیات‌های این بمب‌افکن‌ها را بر فراز شبه جزیره کره تایید می‌کند. این بمب‌افکن‌ها مهمات بی‌اثر شلیک کردند.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای خود در کره جنوبی بار دیگر بر "تعهد تزلزل‌ناپذیر" واشنگتن از سئول تاکید کرد.

پس از اینکه آمریکا در جنگ کره در سال‌های 1950 تا 1953 از انواع بمب‌افکن‌ها علیه کره شمالی استفاده کرد، حال پیونگ‌یانگ نسبت به این عملیات‌ها حساسیت نشان می‌دهد.

هم بمب‌افکن‌های B-52 و هم‌ بمب‌افکن‌های B-2 می‌توانند موشک‌های کروز مجهز به کلاهک هسته‌ای شلیک کنند.

هدف از این اقدامات ارتش آمریکا اعلام حمایت واشنگتن از متحد استراتژیک خود، سئول است و همین که می‌خواهد اعلام کند سئول زیر چتر هسته‌ای واشنگتن قرار دارد.

پیشتر نیز آمریکا در اخطاری روشن به کره شمالی از زمان تشدید تنش‌های نظامی میان دو کره، هواپیماهای آموزشی بمب‌افکن هسته‌ای B-52 را بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورده بود که با واکنش شدید پیونگ‌یانگ و آماده‌باش جنگی این کشور همراه شده بود.

پس از این عملیات جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود، این پروازها بخشی از تمرین‌های نظامی مشترک سالانه میان کره جنوبی و آمریکا است و باید آن را به عنوان تاکیدی بر تعهد آمریکا به سئول و ظرفیت آمریکا در دفاع از آن در برابر کره شمالی محسوب کرد.

کد خبر 206481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز