شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به دانشگاه دمشق را که در جریان آن د‌ه‌ها نفر کشته و مجروح شدند، محکوم کرد.

روسیه

ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه لوکاشویچ روز جمعه دهم فروردین یادآور شد: روز پنجشنبه در جریان حمله خمپاره ای معارضان مسلح سوری به محوطه شهرک دانشجویی دانشگاه دمشق دست کم 10 نفر کشته و 30 نفر دیگر مجروح شدند.

وی افزود: این عمل تروریستی را قاطعانه محکوم و با بازماندگان و بستگان قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: گروه‌های مسلح ضددولتی سوری غالبا به اعمال تروریستی و حملات خمپاره‌ای به مراکز عمومی و مناطق پرجمعیت می‌پردازند که نگران کننده است.

لوکاشویچ در بیانیه خود ادامه داد: این بار محوطه کهن ترین مرکز آموزش عالی در خاورمیانه مورد حمله قرار گرفت که افراد برجسته و نخبگان علمی و ادبی و چهره‌های اجتماعی و دولتی بی شماری را در مهد خود پرورده است.

وی اضافه کرد: افزایش فعالیت‌های تروریستی نیروهای ضددولتی در سوریه از یک طرف و حمایت های خارجی از آن ازجمله تامین مالی و تسلیحاتی از سوی دیگر امنیت این کشور و سایر کشور‌های منطقه را به خطر می اندازد.

وی افزود: در این شرایط باید بجای تحریک معارضان به ادامه زد و خوردهای مسلحانه، گروه‌های مخالف دولت را تشویق به آغاز مذاکرات برای یافتن راه حل سیاسی کرد.

ر جریان حمله خمپاره‌ای گروه های تروریستی به ساختمان دانشکده معماری دانشگاه دمشق 15 نفر کشته و حدود 30 نفر هم مجروح شدند.

روسیه برخلاف غرب و برخی کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و همسایه سوریه، با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و حملات تروریستی به آن مخالف است و بر ضرورت حل و فصل مسایل توسط مردم سوریه از راه مذاکره و گفت وگوی فراگیر ملی و بدون تحمیل خواسته های اردوگاه غربی - عربی ضد سوری تأکید دارد.

مسکو در چارچوب این دیدگاه تاکنون با پشتیبانی پکن، سه قطعنامه ضدسوری شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد و به رغم گذشت حدود دو سال از ناآرامی‌ها، بر موضع اصولی خود در این زمینه مبنی بر مخالفت با مداخله خارجی غرب و متحدان عربی اش در امور داخلی سوریه پایبند است.

کد خبر 206620
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز