پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در انگلیس روز پنجشنبه یک زوج این کشور را به علت ایجاد حریق عمدی در خانه که به مرگ شش کودک انجامید به حبس محکوم کرد.

Mick Philpott

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، دادگاه سلطنتی ناتینگهام، میک فیلپات (Mick Philpott) پنجاه و شش ساله را به سبب مرگ این شش کودک به حبس ابد و همسر سی و دو ساله وی را به هفده سال زندان محکوم کرد.

بر اساس رای دادگاه، میک باید دست‌کم پانزده سال و همسر وی مایرید (Mairead Philpott) نیز هشت سال و شش ماه را به علت کشتن کودکان خود در جریان آتش سوزی عمدی ماه مه سال قبل در زندان سپری کنند.

پل موسلی (Paul Mosley) متهم سوم پرونده که از دوستان خانوادگی این دو نفر به حساب می‌آید به هفده سال زندان محکوم شد.

Mick Philpott

قربانیان با آنکه فقط نام پدر داشت

Mairead Philpott

قاضی دادگاه، متهم اصلی پرونده را مردی به شدت خطرناک و فاقد اخلاقیات خواند. افرادی که در جلسه دادگاه حضور داشتند از صدور این حکم ابراز شادی کردند.

بنا به اعلام دادستانی، این زوج اهل انگلیس با ایجاد حریق عمدی در خانه قصد داشتند همسر سابق میک فیلپات را به عنوان مقصر اصلی جلوه دهند و از این طریق حق سرپرستی پنج کودک وی را در اختیار بگیرند.

بر اساس طرحی که این زوج کشیده بودند میک قرار بود از طریق پنجره اتاق خواب وارد خانه شود و کودکان را که همه انها پنج تا سیزده سال داشتند نجات دهد. ولی سرعت گسترش آتش سوزی بسیار بیشتر از تصور اولیه آنها بود و پنجره اتاق خواب نیز باز نشد.

میک فیلپات با داشتن هفده کودک که حاصل پنج ازدواج مختلف وی است به چهره‌ای ملی و معروف در انگلیس تبدیل شده بود. وی هزینه تربیت کودکان خود را از طریق مبالغی که در قالب برنامه‌های رفاهی دولت پرداخت می‌شد، تامین می‌کرد.

کد خبر 207311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز