یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهراتی در نواحی مختلف دارفور واقع در غرب سودان در اعتراض به برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده به دارفور در قطر، برگزار شد.

sudan

تظاهرکنندگان اهالی نواحی مختلف منطقه دارفور سودان  بودند که در اعتراض به کنفرانس بین‌المللی کشورهای کمک کننده به دارفور که امروز (یکشنبه) در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد، تظاهرات کردند.

بنا به اظهارات یکی از فعالان جامعه مدنی سودان که خواست نامش فاش نشود، برخی از آوارگان که تعداد آنها بیش از یک میلیون نفر است در اردوگاه‌های خود در مناطق مختلف دارفور که یک منطقه خودمختار محسوب می‌شود، تظاهرات کردند.

او افزود: این تظاهرات در اعتراض به نبود امنیت در این منطقه صورت گرفته است.

بنا به گزارش اکت فور سودان ،این فعال مدنی گفت: اموالی که در حال جمع آوری آن هستند برای چه منظوری صرف می‌شود در حالی که هیچ امنیتی وجود ندارد.

کنفرانس کشورهای کمک کننده به توسعه دارفور با حضور حدود 400 تن از نمایندگان سازمان‌های کمک‌رسان بین المللی و نمایندگان کشورهای مختلف جهان با هدف ارائه حمایت‌های استراتژیک از توسعه دارفور برگزار می‌شود.

تاک فور افریکا گزارش داد این کنفرانس در چارچوب توافق صلحی است که سودان با گروه‌های شورشی این منطقه در ژوئیه 2011 امضا کرد.

این در حالی است که بیشتر گروه‌های شورشی با این توافق‌نامه مخالف بوده و اعلام کردند که این توافق‌نامه جز در مواردی محدود، به اجرا در نیامده است.

کنفرانس موردنظر 10 سال بعد از آغاز درگیری‌های خونین گروه‌های شورشی با دولت سودان در سال 2003، برگزار می‌شود.

کنفرانس امروز دوحه، مشخص کردن اصول رشد روزافزون دارفور از طریق بهبود زیرساخت‌های این منطقه و توسعه کشاورزی را هدف قرار داده است.هدف این کنفرانس جذب بیش از هفت میلیارد دلار کمک برای توسعه جهت خودکفایی بیشتر دارفور است.

انگلیس پیش از برگزاری این کنفرانس اعلام کرد دست کم ۳۳ میلیون دلار به دارفور کمک خواهد کرد.

براساس ارزیابی سازمان ملل، ۳۰۰ هزار نفر در طول یک دهه درگیری در دارفور جان خود را از دست داده‌اند و دست کم یک میلیون نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

درگیری در دارفور در سال ۲۰۰۳ زمانی آغاز شد که شورشیان به اهداف دولتی حمله کردند و خارطوم را متهم کردند علیه آفریقایی‌های سیاه پوست تبعیض اعمال می‌کند.

کد خبر 207712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز