همشهری آنلاین: وزیر خارجه روسیه درباره دامن زدن به بحران در شبه جزیره کره با اجرای مانورهای نظامی هشدار داده است.

روسیه

به گزارش شبکه پرس تی وی، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه (۲۱ فروردین) با اشاره به مانور نظامی مشترک امریکا و کره جنوبی که اخیرا برگزار شد گفت :«هیچ‌کس نباید دیگری را با مانورهای نظامی بترساند و فرصتی برای آرام شدن اوضاع وجود دارد.»

وزیر خارجه روسیه این سخنان را در یک کنفرانس خبری با جان کری، همتای امریکایی خود در لندن مطرح کرد. وزرای خارجه گروه ۸ قرار است در لندن با یکدیگر مذاکره کنند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین) با هشدار درباره تنش‌های بالقوه در شبه جزیره کره گفت این بحران ممکن است غیرقابل کنترل شود.

بان در سفر به ایتالیا تاکید کرد :«سطح کنونی تنش‌ها بسیار خطرناک است، یک حادثه کوچک که حاصل یک پیش‌بینی یا قضاوت غلط باشد ممکن است یک شرایط غیرقابل کنترل ایجاد کند.»

لفاظی‌های نظامی فزاینده در شبه جزیره کره پس از آن افزایش یافت که از بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و بی-۲ با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای امریکا در رزمایش‌های مشترک نظامی این کشور با کره جنوبی استفاده شد.

کره شمالی ۳۰ مارس اعلام کرد «در وضعیت جنگی» با کره جنوبی قرار دارد و هشدار داد که هر گونه اقدام تحریک آمیز از سوی سئول یا واشنگتن به آغاز یک جنگ هسته‌ای تمام عیار منجر خواهد شد.

پیونگ‌یانگ همچنین هشدار داد که اگر واشنگتن و سئول دست به یک حمله پیشگیرانه بزنند، درگیری متعاقب آن «محدود به یک جنگ منطقه‌ای نخواهد بود بلکه جنگی همه جانبه و هسته‌ای را در پی خواهد داشت.»

واشنگتن نیز ۲ فروند ناوشکن موشک انداز در نزدیکی آب‌های شبه جزیره کره در اقیانوس آرام مستقر کرده است.

ژاپن نیز ۸ آوریل «برای دفاع از خود در مقابل حمله بالقوه کره شمالی» سکوهای پرتاب موشک‎های پاتریوت به این منطقه اعزام کرد.

کد خبر 208595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز