همشهری آنلاین: اختتامیه ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور صبح امروز، 23 فروردین‌ماه، در شورای عالی قرآن برگزار شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور با حضور استادان قرآن کشورمان صبح امروز جمعه، 23 فروردین‌ماه در شورای عالی قرآن برگزار شد.

بنابر این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط هاشم سلطانی، حافظ کل کشورمان آغاز شد، سپس محمدتقی میرزاجانی، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم ضمن بیان خیر مقدم به حاضران در این مراسم و همچنین تسلیت ایام فاطمیه گزارشی از روند برگزاری این دوره ارائه کرد و طی سخنانی گفت: ششمین دوره آموزش و ارزیابی ویژه قاریان و حافظان برگزیده مسابقات سراسری قرآن کریم که سال 1391 موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند، برگزار شد و خوشبختانه این دوره بسیار پربار و موفقیت‌آمیز بود.

وی در ادامه افزود: کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم در تلاش است که بهترین حفاظ و قرآء را مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعزام کند و به همین خاطر این دوره به منظور ارزیابی دقیق‌تر، آموزش تخصصی و آماده‌سازی قراء و حفاظ قرآن کریم و در نهایت انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی در سال جاری برپا شد.

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم اظهار کرد: شرکت کنندگان در این مراسم می‌توانند در پنج محور سوالات خود را از سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن مطرح کننده و پاسخ‌های خود را دریافت کنند.

میرزاجانی تصریح کرد: شرکت کنندگان در ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور می‌توانند در خصوص معیار، ضوابط و مقررات اعزام‌های تبلیغی قاریان و حافظان به خارج از کشور، نحوه اعزام قراء و حفاظ قرآن کریم به مسابقات بین‌المللی و شرایط اجرای برنامه‌های قرآنی(تلاوت و اجرای برنامه حفظ) در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند.

وی گفت: در مورد طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم و ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور شرکت کنندگان نیز می‌توانند سوالات و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان عنوان کرد: ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور با حضور استادان طراز اول و برجسته کشورمان هم‌چون حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، احمد ابوالقاسمی، غلامرضا شاه‌میوه، محمدرضا ستوده‌نیا، محمود لطفی‌نیا، سیدجواد سادات‌فاطمی، جهانبخش فرجی، عباس امام‌جمعه، محمدحسین سبزعلی، محمدرضا پورزرگری، امیر آقایی، علی‌اکبر حنیفی، مهدی دغاغله، علی سیاح‌گرجی، منصور قصری‌زاده، رحیم خاکی و سعید رحمانی برگزار شد که این نشان از سطح بالای برگزاری این دوره است.

گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن حاکی است، در ادامه این مراسم شرکت کنندگان در این دوره از جمله محمد مشمول، هاشم سلطانی، سیدمحمد کرمانی، مصطفی اصفهانیان، حسن انوشه‌فراهانی، محمد کریمی، پیمان ایازی و ... سوالات خود را در محور پنج موضوع مطرح شده، عنوان کردند.

در ادامه سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و محمدتقی میرزاجانی، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

پس از پایان این مراسم برنامه آموزشی آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن کشور‌های مختلف برای اولین ‌بار به حافظان کل و 20 جزء قرآن کریم ویژه بزرگسالان و شکوفه‌ها توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌ابوالقاسم آغاز شد و این برنامه‌ آموزشی تا 17 عصر امروز ادامه خواهد داشت.

همچنین در بخش قاریان بزرگسال قرآن کریم هر یک از قاریان شرکت کننده در این دوره در استودیو تلاوت شورای عالی قران با حضور محمود لطفی‌نیا یک تلاوت 20 سطری اجرا می‌کنند که این تلاوت‌ها ضبط و در آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه قراء شرکت کنندگان در ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور در استودیو تلاوت شورای عالی قران با نظارت محمود لطفی‌نیا یک تلاوت 10 سطری اجرا می‌کنند که این تلاوت‌ها ضبط خواهد شد و نحوه تلاوت‌های این قاریان در انتخاب این عزیزان برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موثر خواهد بود.

در این تلاوت‌ها محمود لطفی‌نیا تذکراتی را در مورد نحوه تلاوت قاریان به آنان متذکر خواهد شد تا شرکت کننده در ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور بتوانند به طور مطلوب‌تری در مسابقات حضور یابند.

یادآور می‌شود، ششمین دوره آموزش و ارزیابی قاریان و حافظان ممتاز کشور از روز چهارشنبه، 21 فروردین‌ماه در هتل بابا طاهر تهران و شورای عالی قرآن آغاز و تا امروز جمعه، 23 فروردین‌ماه ادامه داشت، همچنین این دوره توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم برگزار شد.

کد خبر 208746
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز