همشهری‌آنلاین: وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد کاندیداها در ائتلاف پنج گانه وجود دارد گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده امیدواریم نتیجه نهایی ائتلاف پنج گانه اصولگرایان نیمه اول اردیبهشت ماه مشخص شود.

منوچهر متکی شامگاه دوشنبه در جمع اعضای جبهه خط امام و رهبری و اصولگرایان استان کرمان در هتل آسمان این شهر بر افزایش شور و نشاط انتخاباتی در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف تشکیل ائتلاف‌های انتخاباتی همین مسئله است که نتیجه‌اش افزایش شور سیاسی و انتخاباتی در جامعه است. مهمترین اظهارات متکی را به نقل از مهر در زیر بخوانید:

  • درب‌های ورود به ائتلاف برای اصولگرایان باز است و در همین راستا به صورت کتبی از محسن رضایی نیز برای حضور در ائتلاف دعوت کردیم.
  • در صورت افزایش اعضای ائتلاف راهکارهای مورد نظر برای رسیدن به شخص نهایی در ائتلاف برای حضور و حمایت سایرین تغییر نمی کند در همین راستا در صورتیکه لاریجانی نیز بخواهد وارد عرصه انتخابات شود می‌تواند وارد ائتلاف پنجگانه نیز شود.
  • این ماکنیزم در نهایت فرد مورد نظر را مشخص می‌کند و به نظر می‌رسد این کار تا 15 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.
  • طی این مدت نظرسنجی توسط منابع معتبر انجام می‌شود و درنهایت هر کس که رای آوری بیشتری داشته باشد از بین سایر اعضای ائتلاف مشخص خواهد شد.
  • با این راهکار هر فردی که زمینه مناسبتری برای رای آوردن داشته باشد انتخاب و مورد حمایت دیگران قرار می‌گیرد و اگر در این سنجش 2 نفر رای نزدیک به هم داشته باشند در مرحله بعد نظرسنجی شرکت می‌کنند و از بین دو نفر در نهایت کاندیداهای واحد ائتلاف مشخص خواهد شد.
  • اعتقاد دارم در انتخابات فردی که بتواند خود را به عنوان یک پدیده برای حل مشکلات اقتصادی مطرح کند توسط مردم انتخاب خواهد شد.
  • احتمال ائتلاف جریان دولت در انتخابات با جبهه پایداری؛ جریان دولت تاکنون از مشایی حمایت کرده است اما این امکان نیز وجود دارد که کاندید مورد نظر را تغییر دهند زیرا آنها به دنبال حضور موفق هستند.
کد خبر 209393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز